۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی دهه فجر امسال در ۱۳ شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ، استان گیلان را جزءاستان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و گفت: در دهه فجر امسال ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۵ نفر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: این واحدها در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، ماسال، تالش، آستانه اشرفیه و لنگرود به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است، افزود: علاوه بر حفظ میراث روستایی و شناساندن آن به گردشگران، توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست از جمله مزیت‌های بوم گردی است.

شهرود امیر انتخابی، حمایت از سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد واحد‌های بوم‌گردی در گیلان را از جمله اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار‌های موجود در ۸ ماه نخست امسال ۹۵ هزار و ۲۴۵ گردشگر در واحد‌های بوم‌گردی استان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با اشاره به اینکه میزان اقامت گردشگران در واحد‌های بوم‌گردی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۴۴۰ درصدی برخوردار بوده است، افزود: با استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح اقتصاد خانواده‌های روستایی گیلان ارتقاء پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: خارج کردن روستائیان از اقتصاد تک‌محصولی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، از دیگر مزیت‌های بوم گردی در استان است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.