مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز از برپایی کارگاه آموزشی یشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام در این شهرستان خبر داد.

سیدمهرداد میرسالاری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با تاکید بر ارائه آموزش‌های جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام گفت: به منظور آشنایی زنان روستای مشلوش که اغلب دامدار و با دام در تماس مستقیم هستند یک کلاس آموزشی تحت عنوان آشنایی با بیماری‌های مشترک دام و انسان و راه‌های مقابله با آن با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان برگزار گردید.

او با شاره به حضور زنان در این کارگاه آموزشی بیان داشت: در این کلاس آموزشی به تعداد ۲۵ نفر از زنان روستایی آموزش‌های لازم در خصوص آشنایی و روش‌های جلوگیری از آلودگی به بیماری‌های مشترک با دام همچنین رعایت بهداشت تهیه شیر خام دامی توضیح داده شد.

میرسالاری افزود: بیماری‌هایی که بین انسان و جانوران مهره‌دار قابل انتقال هستند و به عنوان یک معضل بهداشتی مهم در اکثر کشور‌های جهان مطرح بوده و سالیانه مبالغ هنگفتی را به بخش بهداشت تحمیل می‌نمایند.

پروسلوز، سیاه زخم، موارد حیوان گزیدگی مظنون به هاری، لیشمانیوز جلدی (سالک)، لیشمانیوز احشایی (کالا آزار) کیست هیداتیک، و بیماری‌های نوپدیدی مانند سارس، جنون گاوی، آنفولانزای پرندگان، CCHF از جمله این بیماری‌ها است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.