رئیس مرکز بهداشت رامهرمز از خطر ابتلا به بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام به عنوان یک چالش جدی در بخش بهداشت یاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عطاالله شیرالی، رئیس مرکز بهداشت رامهرمز گفت : خطر ابتلا به زئونوزهای باز پدید و نوپدید یکی از چالش‌های مهم بخش بهداشت است.

وی ادامه داد: طی 40 سال گذشته بسیاری از بیماری‌های واگیر جدید شایع شده منشأ حیوانی داشتند که از آن جمله می‌توان به بیماری مرس اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: در ارتباط با کنترل این گروه از بیماری‌ها از اداره دامپزشکی رامهرمز که در خط مقدم پیشگیری از زئونوزها فعالیت می‌کنند تشکر می کنیم و خواستار ادامه این روند در شهرستان هستیم.

وی در رابطه با مسائل و مشکلات بهداشتی بخش سلطان‌آباد افزود: مهم‌ترین مشکلات بهداشتی این بخش دفع نامناسب زباله، فاضلاب خانگی، فضولات حیوانی، بهسازی روستاها، عقرب‌زدگی، مارگزیدگی، بیماری سالک، دسترسی به آب‌لوله‌کشی در زمان محدود و شکستگی خطوط آب‌رسانی هست.

شیرالی تأکید کرد: ظرفیت‌های منطقه ازجمله قرار داشتن در محور اصلی مواصلاتی، وجود امنیت، راه آسفالتی برای دسترسی مناسب به‌تمامی روستاهای بخش، وجود مراکز خدماتی دولتی و خصوصی نظیر مرکز بهداشتی درمانی، اورژانس جاده‌ای جایگاه سوخت و خدمات کشاورزی است.

وی همچنین گفت: وجود زمین‌های کشاورزی مرغوب و منابع آبی، مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی و افراد تحصیل‌کرده و ذی‌نفوذ در بخش سلطان‌آباد، همه شرایط را برای سرمایه‌گذاری در مسیر پیشرفت، عمران و آبادی در این بخش هموار کرده است.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز در پایان عنوان کرد: مهم‌ترین اقداماتی که در زمینهٔ بهداشت باید در دستور کار قرار گیرد، جذب خیرین برای سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت، بهسازی محیط روستاها شامل، جدول‌کشی فاضلاب‌های سطحی، آهک پاشی جداول فاضلاب، جمع‌آوری و دفع مناسب زباله، مدیریت جمع‌آوری فضولات حیوانی، درخت‌کاری و زیباسازی روستاها، احداث پارک، احداث فضاهای ورزشی، تأمین آب آشامیدنی سالم است.


انتهای پیام/م

خطر بیماری مشترک بین انسان و دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.