در پی ناآرامی‌های شب گذشته در پایتخت لبنان، ۵۹ نفر بازداشت و ۴۷ نیروی امنیتی زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، اداره کل نیرو‌های امنیت داخلی لبنان در بیانیه‌ای از زخمی شدن ۴۷ نیروی امنیتی و بازداشت ۵۹ آشوبگر در پی ناآرامی‌های شب گذشته لبنان خبر داد.

بخش روابط عمومی این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری افراد آشوبگر در حدود ساعت ۱۹ در تاریخ ۱۴ ژانویه (شب گذشته) به نیرو‌های امنیت داخلی که در برابر بانک مرکزی لبنان ایستاده بودند، حمله ور شدند و بسوی آن‌ها سنگ و مواد منفجره پرتاب کردند. در پی این حادثه، شماری از افراد زخمی و مجروح شدند. همچنین افراد آشوبگر با حمله به سوی بانک مرکزی، موانع چوبی بر سر راه و نیز اتاق نگهبانی را شکستند و تلاش کردند وارد بانک شوند که موفق به این کار نشدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حدود ساعت ۲۰:۳۰ و پس از آنکه برخی از دارایی‌های عمومی و خصوصی در خیابان الحمرا و خیابان‌های فرعی آن شکسته و بسوی شماری از افراد حمله شد، «سرلشکر عماد عثمان» مدیرکل نیرو‌های امنیت داخلی دستور داد تا بسوی این افراد گاز اشک آور شلیک شود و اقدام به متفرق کردن افراد آشوبگر کنند. وی همچنین خود بطور مستقیم به عملیات حفظ نظم و امنیت از اتاق عملیات و نظارت در یگان پلیس بیروت نظارت می‌کرد.

بنابر این بیانیه، پس از به پایان رسیدن این وظیفه در خیابان الحمراء، سرلشکر عماد عثمان همراه با فرمانده یگان پلیس بیروت سرتیپ محمد الایوبی از مجروحان در یکی از بیمارستان‌های بیروت بازدید و از وضعیت آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

روز گذشته رسانه‌ها از ناآرامی در برخی مناطق بیروت، پایتخت لبنان خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار