جنبش حزب‌الله لبنان با محکوم کردن حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی عراق، آن را تجاوز آشکار به تمامیت ارضی، امنیت و ثبات این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، جنبش حزب‌الله لبنان حمله وحشیانه و خائنانه آمریکا به مواضع گردان‌های حزب الله عراق را به شدت محکوم کرد.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله، تجاوز آشکار به تمامیت ارضی، امنیت و ثبات عراق و تجاوز به همه مردم این کشور به شمار می‌رود.

این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد: این تجاوز (حمله آمریکا به مواضع گردان‌های حزب الله عراق) بار دیگر نشان داد دولت آمریکا می‌خواهد عناصر قدرت موجود در ملت عراق را هدف قرار دهد. دولت آمریکا چهره واقعی خود را به عنوان دشمن عراق و منافع عراقی‌ها بر ملا کرد. کسانی که تصمیم به انجام این تجاوز جنایتکارانه گرفتند به زودی به قباحت این تصمیم و نتایج آن پی خواهند برد. 

حزب‌الله افزود:  از خداوند برای شهدا رحمت و برای زخمی‌ها بهبودی آرزو داریم و به برادران خود در گردان‌های حزب‌الله تسلیت می‌گوییم.

دیشب آمریکا در اقدامی تجاوزکارانه مقر گردان‌های حزب‌الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد.

وزارت دفاع آمریکا پس از این حمله در بیانیه‌ای تأیید کرد یکی از زیر مجموعه‌های اصلی «الحشد الشعبی»، یعنی مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق، که در مرز عراق و سوریه قرار گرفته مورد حمله نیروی هوایی آمریکا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار