مهران قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه تأمین لاستیک خودروهای سنگین و کامیونها به ثبات رسیدهایم، گفت: هماکنون هیچ مشکلی در زمینه تأمین لاستیک وجود ندارد و توانستهایم لاستیکهای استاندارد مطابق با نیاز تمامی کامیون داران تأمین کنیم.
او با اشاره به اینکه شرایط بازار توزیع لاستیک خودروهای سنگین متعادل شده است، گفت: در داخل کشور دسترسی به لاستیک آسان شده و با توجه به طراحی سامانهای که انجام شده است، رانندگان این خودروها میتوانند به لاستیک مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.
قربانی درباره این موضوع که در گذشته لاستیکهایی با مدلهای مورد نیاز کامیونها در بازار توزیع نمیشد هم گفت: در بازهای از زمان لاستیکهای با مدلهای مختلف کامیونها و به ویژه کامیونهای یخچالدار در بازار با کمبود مواجه بود که پس از بررسیهای لازم و همکاری وزارت صمت در توزیع و واردات لاستیکهای مورد نیاز این مشکل برطرف شد.
قربانی اظهار کرد: هماکنون توزیع لاستیک بر اساس پیمایش کامیونها انجام میشود و بسیاری از رانندگان بر اساس پیمایشی که انجام دادهاند لاستیکهای مورد نیاز خود را دریافت کردهاند.
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای یادآور شد: بسیاری از کامییونداران هم با توجه به پیمایشی که داشتند لاستیکهای خود را تحویل نگرفتهاند، بنابراین نه تنها از لحاظ توزیع لاستیک شرایط بازار مناسب است بلکه در تمام قطعات مورد نیاز کامیونها هم هیچ مشکلی برای رانندگان وجود ندارد.
قربانی با اشاره به اینکه همکاری وزارت صمت برای ترخیص لاستیکهای مورد نیاز کامیونها بسیار مناسب بوده است، گفت: در ماههای گذشته وزارت صمت اجازه ترخیص لاستیکهای خودروهای سنگین را نمیداد که همین موضوع باعث شده بود که تاریخ انقضای بسیاری از این کامیونها به اتمام برسد اما با پیگیریهای صورت گرفته هماکنون تمامی لاستیکها از انبارهای وزارت صمت ترخیص شده است.
او در ادامه به سیستم تن کیلومتر هم اشاره کرد و گفت: هماکنون این سیستم برای توزیع مناسب بار در تمامی کامیونها اجرا شده و با توجه به مشکلاتی که در گذشته برای توزیع بار بین کامیونداران ایجاد شده بود با طراحی این سامانه خوشبختانه مشکل توزیع در این بخش به صورت کامل رفع شده است.
انتهای پیام/
قطره چکانی وارد بازرا کن تا قیمت بره بالا یهو یه شبه معجزه میشه بازار پر میشه از جنس
به به تنظیم بازرا اینه
تا مدیریت درست نشه وضع همینی هست که هست
به بهانه حمایت از تولید داخلی گرونی تولید ملی کمر مردم و خم میکنه
و از طرفی واردات بی رویه کمر تولید داخلی رو خم میکنه و کارگر بیکار میشه اقا مشکل نوع مدیریت هست والاغیر اگه توازن در تولید و واردات باشه همه راضی هستند نه کسی میتونه گران فروشی کنه نه کسی جنس بنجل وارد کنه وارد بازرا کنه