مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راز و جرگلان از صدور مجوز به‌منظور فعالیت نخستین دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا علی نیا مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راز و جرگلان گفت: نخستین دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهرستان راز و جرگلان با عنوان "براق" و با مدیریت عبدالباسط یزدانی مجوز فعالیت دریافت کرده است.

علی نیا افزود: این دفتر با هدف شناسایی بازار‌های هدف جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی، توسعه فرهنگ گردشگری، معرفی پتانسیل‌های منطقه آغاز به کار می‌کند.

شهرستان راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز، بخش­های شمال و شمال غربی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و از شمال با کشور ترکمنستان، از شرق به شهرستان شیروان، از غرب به شهرستان مانه و سملقان و استان گلستان و از جنوب به شهرستان­های بجنورد و مانه و سملقان محدود می­شود.

از جاذبه‌های گردشگری خراسان شمالی، اسب اصیل ترکمن و دیدن دست‌بافته‌های سنتی در روستای دویدوخِ راز و جرگلان است، جایی که به‌خاطر فرش‌های دو روی ابریشم شهرت جهانی دارد.

بقعه شاهزاده نبی غلامان، مجموعه تاریخی راز، ارگ تاریخی آلمادوشن، محوطه تاریخی راستقان، مسجد قاولقا از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری راز و جرگلان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.