رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: امسال چهار هزارو ۱۱۲ نوزاد از روش زایمان طبیعی با دستان توانمند ۵۰ مامای شاغل در مراکز تسهیلات زایمانی این دانشگاه متولد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سید محمد هاشمی‌شهری  با بیان اینکه هم اینک ۱۶ مرکز تسهیلات زایمانی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است، اظهار داشت: ۴۸۰ مادر باردار در این مدت برای زایمان از تسهیلات زایمانی واحد‌های تابعه دانشگاه به دلیل اندیکاسیون مامایی به مراکز بالاتر و بیمارستان‌ها اعزام شده اند و با اقدامات درمانی مناسب زایمان‌های موفق داشته اند.

او ادامه داد: علاوه بر انجام زایمان طبیعی مراقبت‌های دوران بارداری، مشاوره‌های شیردهی ومراقبت نوزاد در ۶ ساعت اول، آموزش فاصله گذاری مناسب بین تولد‌ها و مراقبت‌های پس از زایمان از مهمترین برنامه‌های ماما‌های شاغل در مراکز جامع سلامت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ترویج زایمان طبیعی از شاخص‌های مهم در توسعه نظام سلامت است و با اجرای برنامه‌های تحول سلامت و ترویج زایمان طبیعی اقبال عمومی به زایمان طبیعی بیشتر شده است.

او پیشگیری از خطر عفونت را از مزایای زایمان طبیعی عنوان کرد و افزود: شایع‌ترین انواع عفونت پس از جراحی سزارین، عفونت رحم و عفونت محل زخم جراحی است، ولی در زایمان طبیعی عفونت رحم به ندرت دیده می‌شود.

هاشمی شهری افزود: یکی دیگر از مهمترین مزایای زایمان طبیعی حالت روحی نوزاد است به این دلیل که پس از زایمان طبیعی بلافاصله در آغوش مادر قرار گرفته و مادر به او شیر می‌دهد که این خود باعث ایجاد رابطه عاطفی بین نوزاد و مادر می‌شود.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار