مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ هزار و ۵۲۰ واقعه ولادت از ابتدای امسال تا کنون در این استان ثبت شده که بیشترین ولادت مربوط به پسران بوده است.

بیش‌از ۵۰ هزار واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان ثبت شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی ثبت احوال سیستان وبلوچستان ؛ رضا راحت دهمرده  مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ هزار و ۵۲۰ واقعه ولادت از ابتدای امسال تا کنون در این استان ثبت شده که ۲۵هزار و۹۱۳واقعه مربوط به ولادت پسران و ۲۴هزار و ۶۰۷ واقعه مربوط به ولادت دختران بوده است.

رضا راحت دهمرده  اظهار داشت: بر اساس آمار‌های جمع‌آوری شده از ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان در هفت ماهه نخست سالجاری درهر روز ۲۳۴ واقعه ولادت و در هر ساعت حدود ۱۰ نوزاد متولد شده ثبت شده‌اند.

او ادامه داد: ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع حیاتی، انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور همواره سعی دارد تا با ثبت به موقع وقایع حیاتی آمار‌های دقیق از تحولات جمعیتی ارائه کند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: این استان از دیر باز با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت در ثبت به موقع این وقایع با مشکلات بسیاری روبرو بوده که این امر باعث می‌شد وقایع حیاتی در بازه‌های زمانی بسیار طولانی و حتی تا سالیان سال به ثبت نرسد.

او  ادامه داد: ثبت احوال در سیستان و بلوچستان با توجه به تمامی کمبود‌هایی که از نظر منابع انسانی و همچنین تجهیزاتی با آن روبرو بود با برنامه‌ریزی و پیگیری مداوم توانست رشد خوبی در ثبت به موقع وقایع حیاتی ایجاد کند به طوریکه ۹۸ درصد از ولادت‌ها در سطح استان در مهلت قانونی ۱۵ روز به ثبت می‌رسد.

دهمرده اظهار داشت: اسامی محمد، امیرعلی، محمد عمر به ترتیب سه نام منتخب پسران و فاطمه، عایشه و هلما سه نام منتخب دختران در هفت ماهه نخست سالجاری بوده است.

انتهای پیام/ع

درهر روز ۲۳۴ واقعه ولادت در سیستان وبلوچستان ثبت شده است 

برچسب ها: خانواده ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار