دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در حال حاضر شاهد شکل‌گیری قاچاق معکوس در اقلام مختلف دارویی در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی خداویسی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در حال حاضر و با توجه به گزارش‌های مرزبانی و سایر نهادها، شاهد شکل‌گیری قاچاق معکوس در اقلام مختلف دارویی در استان هستیم.

اوافزود: در این زمینه اگر رصد و کنترل سیستمی ازسوی علوم پزشکی انجام شود، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد چرا که کالا‌ها آن اندازه حجیم نیست که توسط دستگاه‌های الکترونیکی گمرکات تشخیص داده شود

خداویسی یادآور شد: در زمینه مباحث آرایشی و بهداشتی نیز ۷۰ درصد اقدامات پیشگیرانه است و در این زمینه‌های فعالیتی که آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های می‌توانند انجام دهند از عهده هیچ نهاد دیگری بر نمی‌آید.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان همچنین به داروخانه‌هایی که در بحث قاچاق کالا و اقلام تقلبی فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: تعداد این داروخانه در سطح استان بسیار کم و ناچیز است و فقط در سطح شهر سنندج یک یا ۲ مورد وجود دارد که در صورت تداوم در جلسه آینده معرفی خواهند شد.

او اضافه کرد: در بحث اقلام آرایشی، بهداشتی و سیار محصولات سلامت‌محور در استان کردستان هیچگونه اقلامی به مزایده و یا منقاصه گذاشته نشده تا به فروش برسد وانتظار می‌رود اگر مواردی مشاهده شد آن را به ما اطلاع دهند.

خداویسی اظهار داشت: در زمینه کشفیات نیز در نهایت ۱۰ درصد اقلام کشف و ۹۰ درصد عرضه و رد می‌شود لذا ما نمی‌توانیم روی این ۱۰ درصد مانور بدهیم و باید تلاش کنیم مبادی ورودی را به صورت جدی‌تر کنترل کنیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: قاچاق ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.