معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواستار شناسنامه دار کردن شرکت‌های پخش و توزیع مواد غذایی و دارویی در این استان شد.

شرکت‌های پخش مواد غذایی و دارویی شناسنامه‌دار شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عطاالله حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور گفت: یکی از بحث‌های مهم شیوه زندگی، توجه به تغذیه سالم است که ما تقریبا در اکثر فعالیت‌ها اولویت خود را بر بحث دارو قرار داده وباید زمینه دسترسی مردم به تغذیه سالم را فراهم کرد.

او افزود: در این زمینه باید آموزش‌های لازم به مردم داده شود و اگر آن‌ها خود بتوانند انتخاب کرده و در خرید محصولات داشتن مجوز‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند کار دستگاه‌های متولی و نظارتی هم آسان‌تر خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: لازم است، ارزش افزوده‌ای برای افرادی که از راه‌های مجاز این محصولات را وارد کرده و مجوز‌های لازم را در عرضه محصولات خود اخذ می‌کنند در نظر گرفته شود تا از این طریق هزینه‌های آنان جبران شده و مشوقی هم برای ورود سایر افراد به این مقوله باشد.

حیدری با بیان اینکه در بحث دارو و مواد غذایی با دوگانگی روبرو هستیم، گفت: امروزه با توجه به تحریم‌ها در زمینه برخی اقلام دارویی با مشکل مواجه هستیم و برخی دارو‌ها یا وارد نمی‌شود یا در واردات آن مشکلاتی وجود دارد، بنابراین افرادی که نیازمند آن دارو‌ها هستند ناچارند به چرخه‌های غیررسمی متوسل شوند و راه دیگری هم ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در راستای رفع و یا کاهش این مشکلات تمام شرکت‌های توزیع و پخش مواد غذایی و دارویی را شناسنامه‌دار کرده و این شرکت‌ها را به سمتی سوق داد که به داخل مجموعه‌های رسمی وارد شوند.

او یادآور شد: در بحث ملزومات پزشکی نیز با رصد‌هایی که در سطح استان و کشور انجام شده، ملزوماتی مشاهده می‌شود که منشاء تولید آن مشخص نیست، اما به وفور مصرف می‌شود لذا باید این مشکلات را که یک روزه بوجود نیامده‌اند را به تدریج و قدم و به قدم و با کمک همدیگر و همراهی مردم حل کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.