عسگری گفت: متوسط ارزش دلاری کالا‌های صادراتی استان سمنان از ۵۰۰ به ۸۶۰ دلار افزایش یافت که این امر نشان از جلوگیری از خام فروشی کالا‌های صادراتی در استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، در ششمین نشست شورای اداری استان سمنان گفت: سه رویکرد مهم در حوزه اقتصادی استان سمنان با عناوین استفاده حداکثری از اختیارات، قوانین و دستورالعمل‌ها برای رونق تولید مورد توجه است.

او افزود: دو هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش روستایی استان در یک سال گذشته پرداخت و برای دو هزار و ۳۶۰ نفر اشتغال‌زایی شده است و در بحث مشاغل خانگی و خرد بیش از ۵۶ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: دو هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار به واحد‌های تولیدی استان و در یک سال گذشته افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به ۱۱۳ واحد تولیدی و صنعتی استان اعتبار پرداخت شده است.

عسگری بیان کرد: برای ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر فرصت شغلی در سال جاری در استان برنامه‌ریزی و تاکنون ۶۰ درصد این طرح محقق شده است.

او خاطر نشان کرد: در سال جاری صادرات در استان سمنان ۴۳ درصد افزایش داشته است. متوسط ارزش دلاری کالا‌های صادراتی استان سمنان از ۵۰۰ به ۸۶۰ دلار و تعداد کشورهای مقصد از ۳۶ به ۴۶ کشور افزایش یافت که این امر نشان  دهنده جلوگیری از خام فروشی کالا‌های صادراتی در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار داشت: در یک سال گذشته، ۷۲ واحد تملیکی و راکد به چرخه تولید برگشت و ۶۵ طرح دارای بالای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد نیز در استان به بهره‌برداری رسید.

عسگری ابراز کرد: در سال جاری تعداد به کار مشغول شدگان استان با ۱۰ درصد رشد به نسبت سال گذشته یک هزار و ۹۵۷ مورد بوده است.

او افزود: در سال جاری ۲۲ واحد تملیکی استان سمنان تعیین و تکلیف و مصوب شد تا نقش آی. تی و ارتباطات و نظایر این اقدامات برای برگزاری نشست‌ها و به‌منظور جلوگیری از رفت‌وآمد‌های بی‌مورد مدیران مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: میزان ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی در استان مطلوب است که مشکلی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.