مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بر ضرورت افزایش ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهر اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در کارگروه مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در اردبیل با اشاره به در پیش بودن هفته هوای پاک و اجرای برنامه‌های زیست محیطی طی این هفته در سطح استان اردبیل گفت: شهر اردبیل از نظر شاخص‌های کیفی هوا جزو سه شهر پاک در سطح کشور مطرح است.

او افزود: در حال حاضر تنها یک ایستگاه بمنظور سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل وجود دارد و ضرورت دارد بمنظور پایش وضعیت کیفی هوا ایستگاه‌های سنجش هوا در شمال، مرکز و جنوب شهر اردبیل نصب و به مرکز پایش فراگیر در سطح کشور متصل شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل سوزاندن ضایعات کشاورزی بعد از برداشت محصول، فعالیت‌های معدنی و فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت به صورت مقطعی را از جمله موارد آلوده کننده هوا در سطح استان برشمرد.

شهند با اشاره به وجود کانون گرد و غبار در روستای آق بلاغ مصطفی خان در حوزه شهرستان نمین که موجب ایجاد مشکلاتی برای اهالی روستا شده افزود: ضرورت دارد با همکاری دستگاه‌های متولی و ارائه راهکار‌های لازم بمنظور جلوگیری از افزایش وسعت کانون گرد غبار اقدامات ضروری صورت گیرد.

مدیر کل دفتر فنی استاندار اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: جلوگیری و کنترل انتشار عوامل آلاینده جوی در سطح استان باید به طور همه جانبه مورد توجه واقع شود که در این زمینه ارائه برنامه کاری و عملیاتی در دستور کار قرار داده شده و به همین منظور توسعه فضای سبز شهری و درختکاری می‌تواند راهکاری برای حل این مسئله باشد.

کنعان پور افزود: سرانه فضای سبز شهری در اردبیل ۹ متر است که از سرانه کشوری پایین‌تر است و نیاز است در این زمینه شهرداران برای تحقق سرانه استاندارد فضای سبز برنامه ریزی کنند.

او اظهار داشت: کاشت گونه‌های سازگار و ایجاد فضای سبز در کنار واحد‌های تولیدی و صنعتی از راهکار‌های کاهش آلودگی هوا است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.