مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: بیش از ۳۱۶ هزار سند مالکیت تک برگی در استان اردبیل صادر شده است.

رحیم محمدی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: در حوزه کاداستر تعداد اسناد مالکیت صادره تک برگی بیش از ۳۱۶ هزار و ۶۳ فقره سند مالکیت تک برگ در استان اردبیل ثبت و صادر شده است.

او افزود: در حوزه منابع طبیعی بیش از ۹۰۰ هزار هکتار معادل ۹۰ درصد املاک منابع طبیعی استان اردبیل در سیستم کاداستر جانمایی شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل بیان کرد: در حوزه بستر و حریم رودخانه‌ها بیش از ۲۲ هزار هکتار که نزدیک به ۵۰ درصد جانمایی در سیستم کاداستر انجام شده است.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه راه‌ها بیش از ۱۷ هزار هکتار در سیستم کاداست جانمایی شده است افزود: کلیه مناطق چهارگانه املاک حفاظت شده محیط زیست نیز در سیستم کاداستر جانمایی شده است.

او اظهار داشت: اراضی زراعی هم نزدیک به ۳۲ هزار هکتار در سیستم کاداستر جانمایی شده که برابر ماده ۱۱ قانون جامع حق نگار مهلت تعویض سند مالکیت مجلد ۵ سال می‌باشد که امسال این مهلت به پایان می‌رسد و مردم تا پایان امسال فرصت دارند نسبت به تک برگی کردن اموال و اسناد خود اقدام کنند و این امر به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل تصریح کرد: در صورت عدم تعویض سند مجلد هیچ گونه خدماتی از جمله نقل و انتقال، رهن و اجاره، پروانه ساخت و پایان کار ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.