مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم هوای سرد زمستانی از امشب تا عصر فردا در استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا عصر فردا (چهارشنبه ۲۵ دی) ضمن تداوم هوای سرد زمستانی آسمان استان صاف و آفتابی خواهد بود.

او بیان کرد: طی امشب و صبح فردا دمای هوا بطور محسوس افت کرده و انتظار می‌رود در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تا ۱۳ درجه زیر صفر هم برسد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از عصر فردا ضمن وزش باد شمالی - شرقی و نفوذ هوای بسیار سرد از شرق استان، آسمان استان اردبیل بتدریج ابری و مه آلود شده و طی فردا شب و روز پنجشنبه در مناطقی از استان (به ویژه در نوار شرقی استان، کوه‌های باغرو) بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

محمدی افزود: در روز پنجشنبه هوای سردی در سطح استان اردبیل حاکم بوده و به دلیل وزش باد و بارش برف در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان، کاهش دید و کولاک برف نیز انتظار می‌رود.

او گفت: روز جمعه ضمن ماندگاری هوای سرد آسمان استان اردبیل غالباً صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد بوده و از بعدازظهر تنها در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش ابر و بارش خفیف برف احتمال می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: ضروری است تمهیدات لازم در خصوص مدیریت حامل‌های انرژی بویژه مصرف گاز خانگی در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است با فعالیت موج دوم سامانه بارشی در استان اردبیل، طی دیروز بیشترین بارش برف از شهرستان مشگین شهر با ۱۵ سانتیمتر و بالاترین میزان باران از بیله سوار با ۸ میلیمتر به ثبت رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.