مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: چیزی که این کشور را در مقابل حمله صدام و حامیانش از جمله آمریکا در جنگ تحمیلی بیمه کرد، غیرت مردم بود.

غیرت مردم،کشور را در مقابل صدام و حامیانش بیمه کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار قاسمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در آیین تکریم شهدای ورزشکار شهرستان ساری و بزرگداشت سردرا سپهبد شهید قاسم سلیمانی ،گفت: تا انقلاب پا بگیرد جنگ تحمیلی را پیش رو داشتیم که صدام با حمایت برخی دولت‌های عربی به ایران حمله کرد که رزمندگان اسلام تا پای جان در مقابل این تهاجم ایستادند.

او به اشاره به اینکه ترور‌های مقامات و آسیب‌های دیگر نیز در آن روز‌ها وجود داشت، افزود: در جنگ تحمیلی بیش از ۶۰۰ موشک فقط به دزفول اصابت کرد و بیش از ۱۳۰ نقطه ایران بمباران شیمیایی شد، ولی از هیچ سازمان و نهاد جهانی و حقوق بشری صدایی در نیامد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: این‌ها گوشه‌هایی از غیرت تعصب و جوانمردی ورزشکاران، دانشجو، کارمند و اقشار مختلف ما بود که به فرمان امام به جبهه‌ها رفتند.

او افزود: اتفاق تلخ سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی پس از حمله موفق موشکی ایران و در لحظه تهدیدات آمریکایی روی داد که به دلیل این اشتباه مقامات ما عذرخواهی کردند.

سردار قاسمی اتحاد و یکپارچگی امروز کشور با فرماندهی رهبر انقلاب را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: شهید سلیمانی، باهوش و متواضع بود و معلم اخلاق بود و آمریکا این اواخر بار‌ها سعی کردن او را ترور کند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان، شهید سپهبد قاسم سلیمانی را فردی عاشق شهادت دانست و افزود: او فرماندهی متواضع و الگویی اخلاقی برای جوانان بود و خداوند او را مانند مالک اشتر عزیز داشت، امیدواریم همه ما ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

او در پایان مردم استان مازندران و لشکر ۲۵ کربلا را شجاع و خط شکن توصیف کرد و گفت: مازندران شهدای با ارزشی تقدیم انقلاب کرد و در همه عملیات‌ها الگوی سایرین بودند.

حبیب حسین زادگان مدیر کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این آیین پاسداشت مقام شهدا را بسیار مهم دانست و افزود: شهدا و خانواده‌های شهدا به گردن ما حق دارند و کار سختی است که بتوانیم رسالت خود را برای پاسداشت خون شهدا به سرانجام برسانیم.

او گفت: برنامه‌های صمیمی و بدون تشریفات برای گرامیداشت یاد شهدا در جامعه و برای جوانان و ورزشکاران بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.