حجت الاسلام فرهانی از اجرای طرح ارزیابی آموزشی مدارس علمیه استان خبر داد.

اجرای طرح ارزیابی آموزشی مدارس علمیه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام محمد فرهانی، معاون آموزش حوزه علمیه همدان با اشاره به طرح ۵ ساله سرکشی از مدارس علمیه همدان گفت: سرکشی از مدارس علمیه استان یکی از اهداف سنجش و ارزیابی در حوزه علمیه همدان به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه ارزیابی مدارس علمیه یک طرح ابداعی از سوی حوزه علمیه همدان است، افزود: ارزیابی از مدارس علمیه و بررسی همخوانی مدارس با شاخص‌ها و آیین نامه‌های حوزه‌های علمیه می‌تواند کمک بسزایی در بهبود عملکرد مدارس علمیه داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان ادامه داد: همه ساله دوره ارزیابی از مدارس در دهه اول ماه محرم عملیاتی می‌شد و امسال این دوره از ۲۶ دی شروع شده و به نظر می‌رسد از همه مدارس علمیه استان تا اوایل بهمن  امسال سرکشی انجام شود.

حجت الاسلام فرهانی افزود: اساتید سطوح عالی حوزه علمیه همدان با حضور در مدارس سطح یک به بررسی عملکرد اساتید و وضعیت علمی طلاب می‌پردازند و نقاط قوت و ضعف مدارس را مورد بررسی قرار می‌دهند.

او گفت: در سال‌های اولیه برگزاری این طرح مدارس نسبت به ارزیابی‌های مرکز مدیریت استان اعتراض داشتند، اما با گذشت زمان همه به اجماع نظر رسیدند که ارزیابی کمی و کیفی می‌تواند شاخص علمی و آموزشی مدرسه را به نتیجه‌ای مطلوب برساند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان گفت: طرح ارزیابی آموزشی مدارس علمیه در همدان با گذشت ۵ دوره در ۵ سال نشان می‌دهد که اجرایی شدن این طرح در همه مدارس علمیه می‌تواند روند خوبی در آموزش و پرورش مدارس علمیه را به ثمر برساند.

حجت الاسلام فرهانی افزود: شاخصه‌های یک طلبه و مدرسه علمیه، همه در آیین نامه‌های آموزشی حوزه وجود دارد، از این رو همه مدارس علمیه باید در صدد اجرای قوانین و مقررات باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار