فرمانده کل سپاه پاسداران جهت بررسی آخرین وضعیت سیل‌زده‌های منطقه بلوچستان وارد استان سیستان ‌وبلوچستان شد.

سردار سلامی  وارد چابهار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سردار سلامی فرمانده سپاه  برای بازدید از مناطق سیل‌زده بلوچستان وارد چابهار شد.

فرمانده کل سپاه پاسدران از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان به منظور تسریع در روند امدادرسانی توسط نیروهای نظامی به سیل زدگان به این استان سفر کرده است.

او  از نزدیک از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان بازدید خواهد کرد.

طی روزهای گذشته ۵۰۰ روستای شهرستان‌های چابهار، کنارک،‌ نیکشهر، سرباز و دلگان دچار سیل و سیلاب شده اند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۸:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سپاه که حافظ جان و مال مردم هست چرا جلوی شرکت هواپیمایی ماهان رو نمیگیره و چنین جاها و موقعیت هایی خودش رو نشون مردم نمیده اینجا ها هست که سپاه با خبر رسمی جلوی پرواز های خارجی به چین رو بگیره تا مردم سپاه را باور کنن.و به مردم اعلام کنه. که هیچ پرواز رفت و برگشتی صورت نمیگیره.به دستور فرمانده سپاه. خواهشا به گوش سردار سلامی برسونید
آخرین اخبار