معاون وزیر کشور در سیاهکل گفت: باید در روند اجرای پروژه‌ها در کنار سرمایه‌گذاران باشیم و به آنان اطمینان خاطر دهیم

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک دین پرست، معاون وزیر کشور در بازدید از شهرک کشاورزی دیسام سیاهکل بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: باید در روند اجرای پروژه‌ها در کنار سرمایه‌گذاران باشیم و به آنان اطمینان خاطر دهیم.

او به حضور خود در تمامی شهرستان‌های استان گیلان و بررسی میدانی مسائل و مشکلات اشاره کرد و افزود: موضوعات مختلف را در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که عصر فردا در استانداری تشکیل می‌شود، بررسی می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، به طرح بزرگ شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی دیسام نیز اشاره کرد و گفت: انگیزه خوبی برای اجرای این پروژه وجود دارد که نیازمند هماهنگی بیشتر دستگاه‌های پشتیبان است.

دین پرست با بیان اینکه این طرح در اشتغال و تولید می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، افزود: کارگروهی متشکل از مدیران مرتبط در یک هفته مسائل و مشکلات این پروژه را بررسی و به مرکز منتقل می‌کنند.

او به تفاهم نامه همکاری میان وزارتخانه‌های کشور و جهاد کشاورزی پیرامون شهرک‌های گلخانه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: برای هر رسیدگی که نیازمند پیگیری در سطح ملی باشد، آمادگی داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و با حضور در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه‌های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.

شهرک کشاورزی دیسام سیاهکل به تولید محصولات سبزی و صیفی جات و گیاهان زینتی و دارویی می‌پردازد که حجم سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای زیرساخت‌ها ۳۶۰ میلیارد ریال و برای احداث گلخانه (شیشه‌ای و پلاستیکی) پنج هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

شهرک کشاورزی دیسام که در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار در دست احداث است، برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی و علاوه بر مصرف بازار داخلی و صادراتی، مواد اولیه کارخانه‌های محصولات غذایی را نیز تامین می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.