مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: طبق برآورد اولیه سیلاب ۱۵ میلیارد تومان خسارت به مسیر‌های ارتباطی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی کرمانی مدیر کل راهداری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: برآورد نهایی خسارت به جاده ها همچنان با توجه به فروکش کردن سیلاب و مشخص شدن حجم خسارت اعلام خواهد شد.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: طبق برآورد اولیه سیلاب ۱۵ میلیارد تومان خسارت به مسیر‌های ارتباطی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان وارد کرده است.

او از اولویت بازگشایی راه‌های روستایی دارای سکنه خبر داد و افزود: در برخی از مناطق برفگیر که هیچ خانواده‌ای ساکن نیست به جهت محدودیت امکانات و کمبود دستگاه‌های راهداری، اولویت اصلی با مناطق مسکونی است تا زمینه تردد این مردم فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با اشاره به خروج سامانه بارشی از این منطقه گفت: با حضور راهداران ۲ محور مسدود قلعه گنج – رمشک و رودبار- ایرانشهر بازگشایی شد.

جمیلی با بیان اینکه محور قلعه‌گنج – رمشک در محل روستای چاه‌حسن قلعه‌گنج بر اثر سیلاب از عصر دیروز مسدود شده بود با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

اوبا بیان اینکه لزوم تردد ایمن مردم و رانندگان در محور‌ها از اولویت‌های حوزه راهداری است افزود: با وجود فروکش نکردن سیلاب در محدوده چاه‌حسن‌علی، راهداران با استفاده دستگاه‌های راهداری و هدایت سیلاب به محل پل‌های مجاور و ترمیم جاده، محور را بازگشایی و زیر بار ترافیک قرار دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان همچنین از بازگشایی محور رودبار – ایرانشهر هم خبر داد و گفت: با همت راهداران شهرستان رودبار و انتقال دستگاه‌های کمکی راهداری، محور رودبار جنوب به ایرانشهر بازگشایی شد.

جمیلی از ادامه ترمیم آبنما‌های این محور به همت عوامل راهداری خبر داد و گفت: محور قلعه گنج – جاسک هم که به علت طغیان رودخانه فصلی مسدود شده بود بازگشایی و تردد در آن جریان یافت.

او از مسدود بودن آبنما‌های محور‌های فرعی مظفرآباد و آبسردوئیه در شهرستان‌های کهنوج و روبار به علت وجود سیلاب در بستر رودخانه هلیل خبر داد و افزود: به محض فراهم شدن شرایط و ایمنی تردد، این آبنما‌ها هم برای عبور و مرور مردم محلی بازگشایی خواهد شد و در حال حاضر مسیر جایگزین، محور رودبار – بهادر آباد به کهنوج است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با قدردانی از راهداران شهرستان‌های جنوبی استان که شرایط سختی را با وجود محدودیت دستگاه‌های راهداری در زمان فعالیت این سامانه بارشی و پس از آن هم در مناطق سیلابی و هم برفگیر پشت سر گذاشتند افزود: یقینا مردم و مسافرانی که در جاده‌ها تردد کرده‌اند شاهد تلاش‌های جهادی این عزیزان بوده‌اند که با وجود دعای خیر مردم، خداوند نیز اجر دنیوی و اخروی را به این تلاشگران عنایت خواهد کرد.

جمیلی با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در محور‌های برفگیر ۸۰ نفر نیروی راهدار درگیر عملیات زمستانی هستند افزود: در حال حاضر محور برفگیر جیرفت – ساردوئیه و جیرفت - جبالبارز باز و تردد روان در این مسیر‌ها جریان دارد.

او از آغاز عملیات بازگشایی راه‌های روستایی در مناطق برفگیر و راه‌های روستایی مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های راهداری در حال حاضر مشغول بازگشایی و ترمیم محور‌های آسیب دیده هستند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حمل و نقل ، سیل کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار