در 9 ماهه گذشته ۲۷۳تن و۱۸۸کیلو گرم سهمیه آردشهرستان خوسف بوده که صدرصد جذب شده است .

۲۷۳تن آرد، سهمیه شهرستان خوسف در ۹ ماه گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسدالهی مدیر کل شرکت غله وبازرگانی خراسان جنوبی در شورای آرد ونان شهرستان گفت:پس از یارانه خدمات بهداشتی بیشترین یارانه به گندم پرداخت می شود وبراساس امار جمعیتی سهمیه شهرستان ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 او با بیان اینکه در ایام نوروز سهمیه آرد شهرستان ها اضاف شده است، افزود: شرکت قله این آمادگی را دارد تا در هر ایامی از سال که شهرستان ها آرد نیاز داشته باشند در اختیار آن قرار دهد.

اسداللهی در خصوص کیفیت گندم وآرد بیان کرد: ۷۴درصد گندم مورد نیاز استان از استان‌هایی وارد می شود که گندم مرغوب تولید می کنند.

شفیعی فرماندار خوسف در این جلسه عنوان کرد:با توجه به پراکندگی زیاد جمعیتی در شهرستان خوسف باید خدمات مناسبی به مردم عرضه شود تا روستاهای آن خالی از سکنه نشوند.

او  با بیان اینکه شهرستان خوسف در مسیر ترانزیتی است،ادامه داد: روزانه ۲هزار کامیون وتریلر از شهر خوسف عبور می کند و ب باید نان مورد نیاز نیمی از این رانندگان در این شهر تامین شود.

شفیعی گفت: همچنین بر اثر راه اندازی واحد‌های تولیدی در جوار شهرخوسف باید تمهیدات لازم برای تهیه نان را داشته باشیم که این امر نیازمند افزایش سهمیه شهرستان است.

فرماندار خوسف با اشاره به گلایه مردم این شهر از توزیع نامناسب آرد، افزود: با توزیع الکترونیکی آرد می توان بسیاری از مشکلات در زمینه توزیع آرد را کاهش داد.

اکبری رئیس اداره صمت شهرستان خوسف در این جلسه گفت: ۳واحد نانوایی برای دریافت تسهیلات باز سازی ونو سازی خبازی با نرخ ۱۵ درصد به بانک معرفی شده اند.

 او افزود: یکی  از گلایه های شهروندان بسته بودن نانوایی از ساعت ۹شب به بعد است که مستلزم افزایش سهمیه تهیه آرد برای نانوایی‌های است، زیرا در ۸ساعت به میزان معین پخت می‌کنند وجهت پخت بیشتر به آرد نیاز دارند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.