فرماندار شهرستان اسکو از تدوین سند جامع ۵ ساله پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  رضی منش فرماندار شهرستان اسکو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسکو از تدوین سند جامع ۵ ساله پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان خبر داد.

 رضی منش با اشاره به افزایش تصاعدی جمعیت شهرسهند، نبود اطلاعات و آمار و ارقام صحیح و به روز را موجب عدم برنامه ریزی مناسب در مبارزه با این پدیده شوم در سطح این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این راستا با همکاری اداره بهزیستی شهرستان اسکو پروژه تحقیقات آسیب‌های اجتماعی شهرستان با محوریت مبارزه با مواد مخدر در حال انجام بوده و نتایج آن جهت تجزیه و تحلیل و انجام برنامه‌های پیشگیری به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارجاع خواهد شد.

فرماندار اسکو گفت:با توجه به واقع شدن این شهرستان در محور ترانزیتی آذربایجان شرقی به استان‌های غرب کشور، گشت‌های کنترل و نظارت تشدید شده و در این راستا کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته در این شهرستان ۵۹ درصد افزایش یافته است.

رضی منش یکی از مکان‌های مورد آسیب در زمینه مواد مخدر را مدارس و دانشگاه‌ها در این شهرستان عنوان کرد و گفت:مقرر شده آموزش و پرورش شهرستان اسکو نسبت به شناسایی مدارس پرخطر در زمینه مواد مخدر اقدام نموده و نسبت به برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آثار سوء مصرف مواد مخدر در مدارس مربوطه را در اولویت قرار دهند.

او گفت:عدم پیشگیری به موقع با مواد مخدر موجب بروز معضلات بزرگ‌تر در مراحل بعدی شده و این امر لزوم مداخله دستگاه‌های متولی در بحث مبارزه با مواد مخدر را مضاعف می‌کند.

فرماندار اسکو گفت:با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در حال تدوین سند جامع ۵ ساله پیشگیری اولیه از اعتیاد هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.