نظری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از اجرای طرح بسیج تغذیه سالم در استان مرکزی همزمان با سراسر کشورخبرداد.

اجرای طرح بسیج تغذیه سالم در استان مرکزی همزمان با سراسر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  نظری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از اجرای طرح ملی بسیج تغذیه سالم در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح ملی در جهت افزایش آگاهی سطح جامعه نسبت به تغذیه سالم از ۱۴ دی تا ۳۰ دی ماه اجرا می‌شود.

نظری افزود: این طرح از سوی مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی با همکاری ادارات مختلفی از جمله صدا و سیما، شهرداری ها، استانداری و فرمانداری‌های و سایر دست اندرکاران برنامه در حال انجام است.

او اضافه کرد: هدف ما افزایش خود مراقبتی مردم در جهت تغذیه بهتر و سالم‌تر است و امیدواریم بتوانیم اصلاح الگوی تغذیه افراد جامعه را انجام دهیم و غذا‌های ناسالم را از برنامه غذایی مردم حذف کنیم و غذا‌های سالم را جایگزین آن کنیم.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: یادآور شد با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری می‌توان برای اجرای بهتر این طرح در بین مردم فرهنگسازی کنیم.

او ادامه داد: جایگزین کردن غذا‌های آب پز به جای سرخ کردنی، استفاده از حبوبات مثل عدس و لوبیا در غذاها، استفاده از گوشت سفید روغن مایع، نان‌های سبوس‌دار، کنار گذاشتن نمک، جایگزینی دوغ به جای نوشیدنی‌های گاز دار و استفاده از آب میوه‌های طبیعی و حذف تنقلات مثل چیپس پفک می‌تواند به سلامت افراد جامعه کمک کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.