مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: بدلیل پراکندگی وپهناور بودن استان، مدارسی با جمعیت کمتر از ۱۰ دانش آموز در نقاط مختلف استان وجود دارد.

اجرای توسعه عدالت آموزشی در مدارس استان کرماناحمد اسکندری نسب مدیر کل اداره آموزش وپرورش استان کرمان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: مجبور هستیم در برخی نقاط استان مدارسی با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر را اداره کنیم.

او با اعلام اینکه قریب به ۶۱۰ مدرسه در سراسر استان با دانش آموزانی کمتر از ۱۰ نفر داریم، افزود: از این تعداد ۲۵۰ هزار مدرسه کمتر از ۵ نفر دانش آموز هستند.

او در پی این آمار پایین مدارس کم دانش آموز عنوان کرد: بدلیل پهناور بودن استان واجرایی شدن توسعه عدالت آموزشی در تمام مدارس استان، مجبور به اداره چنین مدارس کم جمعیتی هستیم.

اسکندری نسب گفت: به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان ویا انتقال از روستایی به روستایی دیگر برای ادامه تحصیل، این مدارس را پوشش می‌دهیم.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان تعداد دانش آموزان کل استان رانزدیک به ۷ هزار و۵۰۰ نفر بیان کرد و افزود: قریب به ۶۵۰ هزار دانش آموز در پیش دبستانی و۲۵۰ هزار دانش آموز در دوره متوسطه و تقریب به ۳۴۰ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی سراسر استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار