فرمانده انتظامی شهرستان بم در همایش"پلیس مدرسه" گفت:استفاده از دانش آموزان فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و افزایش ایمنی در عبور و مرور این قشر به شمار می‌رود.

آغاز فعالیت پلیس مدرسه در مدارس ابتدایی شهرستان بمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی شهرستان بم در همایش"پلیس مدرسه" گفت: استفاده از دانش آموزان فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و افزایش ایمنی در عبور و مرور این قشر به شمار می‌رود.

همایش پلیس مدرسه با حضور ۷۰ نماینده از دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان بم با هدف ایمنی تردد دانش آموزان در مسیر مدارس در دبستان آیت الله خامنه‌ای این شهرستان به اجرا در آمد.

سرهنگ اکبر نجفی در این همایش که با حضور مسئولان آموزش و پرورش همراه بود، گفت: به منظور ایمنی بیشتر تردد دانش‌آموزان از هر مدرسه ابتدایی یک دانش آموز به عنوان پلیس مدرسه انتخاب می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بم افزود: دانش آموزان پلیس مدرسه پیش از این یک دوره آموزشی مقررات راهنمایی و رانندگی در رابطه با تردد از خط عابر پیاده و چگونگی ایست دادن فرا گرفته اند و با لباس ویژه و در دست گرفتن تابلوی ایست مانند ماموران راهنمایی و رانندگی انجام وظیفه می‌کنند.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: طبق مصوبه وزارت کشور که به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده، جریمه هر خودرویی را که به ایست پلیس مدرسه توجه نکند، ۶۰ هزار تومان تعیین شده و این طرح ملی در شهر‌های مختلف کشور آغاز شده است.

او تاکید کرد: پلیس راهور شهرستان بم در طول سال تحصیلی آمادگی هر گونه همکاری با آموزش و پرورش در جهت آموزش اصول ایمنی سرویس‌های مدارس را دارد و اگر مدرسه‌ای مشکلی در حوزه نظم و امنیت در اطراف محیط آموزشی خود دارد می‌تواند موضوع را با پلیس در میان بگذارد.

کشف ۱۹۴ کیلوگرم تریاک در رابر

فرمانده انتظامی شهرستان رابر از کشف ۱۹۴ کیلو و ۲۳۷ گرم تریاک در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حمید ناصری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های محور جیرفت به رابر به یک دستگاه خودروی پراید ۱۱۱ مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده این خودرو بدون توجه به ایست پلیس بر سرعت خود افزوده و از محل متواری شد که با تعقیب و مراقبت ضربتی پلیس، این خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۱۹۴ کیلو و ۲۳۷ گرم تریاک کشف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رابر در پایان گفت: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و رصد مداوم حوزه استحفاظی اجازه نخواهد داد عاملان حمل و توزیع مواد افیونی به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

کشف بیش از ۴۰۰ کیلو کتیرای غیرمجاز در بردسیر

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از کشف ۴۳۵ کیلو کتیرا که به صورت غیرمجاز برداشت شده بودند، خبر داد.

سرهنگ جعفر غضنفری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان هنگام گشت زنی به یک دستگاه وانت تویوتا حامل بار دستور ایست دادند که راننده آن اقدام به فرار کرد.

او افزود: ماموران با تعقیب و مراقبت انجام شده متوجه ورود این خودرو به یک منزل شدند و در ادامه ماموران ضمن هماهنگی قضائی در بازرسی از خودروی مورد نظر ۴۳۵ کیلوگرم کتیرا که به صورت غیرمجاز برداشت شده بودند، کشف کردند.

دستگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد رفسنجان

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان از دستگیری ۳ نفر سارق کلینیک ترک اعتیاد این شهرستان خبر داد و گفت: اموال مسروقه به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال به این واحد تحویل داده شد.

سرهنگ محمدمهدی کریمی گفت: در پی وقوع سرقت از کلینیک ترک اعتیاد شهر رفسنجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این رابطه کارآگاهان پلیس با بررسی صحنه و انجام یک سری تحقیقات گسترده به سرنخ‌هایی دست پیدا کردند که با تکمیل تحقیقات، ۳ نفر در این رابطه شناسائی و دستگیر شدند.

سرهنگ کریمی گفت: این متهمان به سرقت تعداد زیادی از اموال و اقلام مورد استفاده در کلینیک ترک اعتیاد به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال و فروش آن‌ها به ۲ نفر مالخر اعتراف کردند که در ادامه این دو نفر نیز شناسائی و دستگیر شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به کشف یک عدد مهر پزشکی و یک دست لباس انتظامی از سارقان گفت: همه این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۰ کیلو هروئین از قاچاقچی کوله کش

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر استان از کشف ۱۰ کیلوگرم هروئین از یک قاچاقچی کوله کش در محدوده ایست و بازرسی"سه راهی راین" خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ شهرستان راور هنگام پایش نامحسوس محدوده بیابانی و صعب العبور"سه راهی راین"متوجه عبور یک فرد پیاده از این محل شدند.

او افزود: ماموران با استقرار در یک نقطه، این فرد را دستگیر و از کوله همراه وی ۱۰ کیلوگرم هروئین کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر استان تصریح کرد: در ادامه این قاچاقچی کوله کش که مشخص شد تبعه افغانستان است به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۹۴ کیلوگرم تریاک در عملیات تکاوران پلیس راور

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۹۴ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ شهرستان راور در محدوده شهرستان کرمان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ شهرستان راور با انجام کار اطلاعاتی دقیق از ورود یک دستگاه خودروی پراید حامل موادمخدر به محدوده شهرستان کرمان مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با استقرار در یک نقطه از محور"ماهان-کرمان"خودروی مورد نظر را متوقف و ضمن دستگیری راننده و ۲ سرنشین آن از قسمت‌های مختلف این خودرو ۲۹۴ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت: در پی این عملیات موفق پلیسی به اطلاعات خوبی در رابطه با سایر افراد مرتبط با سوداگران مرگ دست پیدا کردیم که ان شاء الله در ادامه ضربات مهلکی بر پیکره عاملان توزیع موادمخدر وارد خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار