نخستین نشست طرح آموزش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک باحضور بانوان شاغل در ادارات و نهاد‌های دولتی در فرمانداری جوانرود برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیروس محبی رییس پلیس راهور جوانرود گفت : هدف از اجرای طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، افزایش ایمنی عبور و مرور، کاهش تصادفات و انتقال این آموزش به فرزندان، کودکان و اعضای خانواده و همکاران حاضر در محل کار است.

او گفت : باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت کاربران ترافیک را بانوان تشکیل می‌دهند ارتقای فرهنگ ترافیک در میان شهروندان بخصوص بانوان کشور به منظور افزایش انضباط ترافیکی و فرهنگ صحیح رانندگی و ایمنی ترافیک با رعایت قوانین و مقررات رانندگی است.

او با بیان اینکه براساس آمار پزشکی قانونی در ۹ ماه سپری شده از سال‌جاری تصادف فوتی نداشته ایم، افزود: بحمدالله تا این لحظه رتبه برتر کاهش تصادفات فوتی در استان کرمانشاه را کسب کرده ایم که امیدواریم این روند کاهش تصادفات تا پایان سال ادامه داشته باشد.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری جوانرود نیز بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص حوادث رانندگی تاکید کرد و گفت: آشنا کردن بانوان با علل و عوامل تصادفات و تربیت نیرو‌های فرهنگ ترافیک برای کاهش تصادفات و کشته‌های حوادث ترافیکی ضروری است.

اختر ویسی، بابیان اینکه اگر جان یک نفر را نجات دهیم به مانند این است که جان جامعه‌ای را نجات داده ایم، افزود: بانوان نقش تاثیرگذاری در جهت فرهنگ سازی این مهم برعهده دارند که باید از ظرفیت آنان برای ارتقای فرهنگ ترافیکی استفاده شود.

او افزود: طرح آموزش بانوان فرهنگ یار می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مشکلات ترافیکی و حوادث رانندگی داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.