مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از بهره‌برداری و فعالیت ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی در ۹ ماه اول سال ۹۸ امسال در استان خبر داد.

بهره‌برداری از ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: در ۹ ماه اول امسال تعداد ۱۸ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۴ نفر برای اقامت گردشگران به بهره‌برداری رسید.

او افزود: به‌دلیل وجود جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی و چشم‌انداز‌های طبیعی منحصر به فرد استان ایلام گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در طول سال به ویژه در ایام نوروز و فصل تابستان به مناطق خوش آب و هوای استان سفر می‌کنند و همواره با خیل عظیمی از تقاضا برای اسکان در واحد‌های اقامتی این مناطق روبرو می‌‎شویم که ساماندهی و تجهیز خانه‌های شخصی جامعه محلی تحت عنوان خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی جهت اسکان مسافران می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق گردشگری روستایی ایفا کند.

شنبه‌زاده تصریح کرد: دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به‌رسمیت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها براساس استاندارد‌ها و ارکان گردشگری محقق می‌شود.

او عنوان کرد: در حال حاضر گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی نقش کلیدی و موثری در توسعه پایدار طبیعت گردی ایفا می‌کند و در زمان کوتاه بستر‌های لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت‌های مطلوب فراهم و زمان ماندگاری گردشگران را در روستا‌ها و مناطق نمونه گردشگری ایجاد می‌کند.

او افزود: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه‌ها و بهره‌مندی از آرامش و سکوت روستا‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره‌مندی از غذا‌های محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع‌دستی را دارند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.