یکی از بهترین بازیکنان تیم امید در این دوره امید نورافکن است

نورافکنی که نمی‌درخشد!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امید نورافکن بازیکنی که در لیگ برتر نیم‌فصل درخشانی را پشت سر گذاشت و یکی از عوامل حضور باثبات سپاهان در کورس قهرمانی محسوب می‌شود. حضور این بازیکن آماده در بازی‌های مقدماتی المپیک برگ برنده‌ای برای تیم ملی است. پیش از شروع این رقابت‌ها، اما اعلام تصمیم استیلی نگران‌کننده بود. سرمربی تیم ملی امید اعلام کرد که قرار است از این بازیکن در پست دفاع وسط استفاده کند. این تصمیمی است که اولین بار کرانچار گرفت و قصد داشت از نورافکن به‌عنوان رهبر خط دفاع استفاده کند. البته تصمیم کرانچار در شرایطی گرفته شد که تیم ملی امید هافبک‌های زیادی داشت و ترافیک در خط هافبک او را به این فکر واداشت. شرایطی که شباهتی به شرایط تیم استیلی ندارد که از فقر بازیساز در میانه میدان رنج می‌برد.

استیلی، اما این تصمیم را عملی و با این کار یکی از بهترین و هجومی‌ترین بازیکنان تیم ملی را از دروازه حریف دور کرد. براساس آمار متریکا نورافکن در نیم‌فصل اول در تعداد شوت به دروازه با میانگین ۲.۲ شوت در هر بازی بهترین شوتزن تیمش بود. با میانگین ۰.۷ پاس کلیدی در هر بازی دومین بازیساز سپاهانی‌هاست. او در کار‌های فانتزی مانند دریبل، گرفتن خطا در میان ۵ بازیکن برتر تیم قرار دارد.

در پایان نیم‌فصل هم با ۳ گل و ۳ پاس گل ستاره زرد‌های اصفهانی محسوب می‌شد. نورافکن ملی‌پوش، اما هیچ شباهتی به بازیکنی با آمار گفته شده ندارد. او در طول ۹۰ دقیقه فقط ۲ شوت زد که هر ۲ شوت در میانه راه بلاک شد و راهی به دروازه پیدا نکرد. ۲ پاس کلیدی هم تنها عملکرد مثبت او در فاز هجومی بود و البته به همراه یک دریبل موفق در محوطه جریمه حریف. اگرچه نورافکن در فاز دفاعی اشتباه عجیب و غریبی انجام نداد و عملکرد قابل‌قبولی داشت، اما قطعا گرفتن یکی از مفیدترین و بهترین مهره‌های هجومی به این قیمت شاید نمی‌ارزید و تیم ملی را با ضرر بزرگی مواجه کرده است.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار