مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: شاهد گسترش فعالیت‌های مراکز غیرمجاز فروش و عرضه گوشت غیراستاندارد در جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی شهر اهواز هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: پیگیری‌ها و اخطار‌های مکرر در خصوص جلوگیری از عرضه دام زنده در معابر صورت گرفت  به نظر می‌رسد اراده‌ای برای جمع‌آوری آن‌ها وجود ندارد.

او افزود: اکنون شاهد گسترش فعالیت‌های مراکز غیرمجاز فروش و عرضه گوشت غیراستاندارد در جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی هستیم.

کنار کوهی بیان داشت: این اداره نسبت به فعالیت این مراکز اخطاریه‌های لازم را صادر و از برخی فروشندگان نیز شکایت کرده، اما با جمع‌آوری یک محل فروش سریعاً نقطه دیگری به محل عرضه دام تبدیل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه متأسفانه استقبال مردم از یک‌سو و همکاری نکردن مستمر برخی از دستگاه از سوی دیگر سبب گسترش فعالیت مراکز غیرمجاز فروش دام زنده و گوشت غیربهداشتی شده است تصریح کرد: در ۳ ماه گذشته حدود ۲۵ پرونده عرضه غیرمجاز دام به دستگاه قضایی ارسال و محکومیت آن‌ها قطعی شد، اما قوانین بازدارندگی لازم برای جلوگیری از تکرار این تخلف را ندارند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: اهواز نیازمند میدانی مشخص برای عرضه دام زنده است تا بتوان به‌صورت مستمر نظارت‌های بهداشتی را بر آن اعمال کرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: عرضه گوشت زنده به‌صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و نهاد‌های متولی سلامت مردم باید به همراه شهرداری اهواز سریعاً تصمیم مشخصی برای ایجاد میدان عرضه دام زنده و اجرایی کردن آن بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.