مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان از اجرای برنامه‌های واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌های دام در استان خبر داد.

مصطفی کنار کوهی، مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، برنامه‌های واکسیناسیون دام پیش بینی و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه عملیات پایش، مراقبت و بررسی بیماری‌ها در فواصل زمانی مختلف با در نظر گرفتن سبب شناسی بیماری‌ها انجام شده بیان داشت: برنامه‌های واکسیناسیون هدفمند با مراجعه دامپزشکان به تهمه دامداری‌های استان اجرا می‌شود.

کنار کوهی با بیان اینکه ۴۸۰ هزار راس دام سنگین و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک در استان خوزستان وجود دارد اظهار کرد: با آغاز فصل گرما و افزایش بیماری‌های دام، عملیات مبارزه با انگل‌های خارجی در قالب سمپاشی دام‌ها و جایگاه نگهداری دام تشدید خواهد شد تا از بروز بیماری‌ها جلوگیری شود.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان افزود: در مناطقی که بیش‌ترین تردد و خرید و فروش دام صورت می‌گیرد به همان نسبت با افزایش خطر بروز بیماری‌هایی همچون؛ لمپی اسکین، تب برفکی و آبله وجود دارد که نیازمند نظارت‌های همه جانبه و دقیق تری هستند.

انتهای پیام/گ

آغاز عملیات واکسیناسیون دام‌ها

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.