فرماندار دلگان گفت: از ابتدای فروردین ۹۸ تا روز گذشته بیش‌از ۲۲۳ میلی‌متر حجم بارندگی‌های این شهرستان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ برابر افزایش یافته است.

بارش‌های ۱۰ ماهه دلگان ۲۶ برابر افزایش یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجتبی شجاعی فرماندار دلگان  اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی یعنی اول مهر تا کنون ۱۵۳/۲ میلی‌متر باران در شهر دلگان باریده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۷/۵ میلی‌متر بوده ۱۹۴۳ درصد رشد داشته است.

او  بیان کرد: ستاد مدیریت بحران دلگان اولویت خود را بر پایه اطلاع رسانی وسیع قبل از وقوع سیل، حفظ جان و سلامتی مردم با همکاری دهیاران، بهورزان، شورا‌های اسلامی و بسیجیان قرار داده بود بنابراین خسارت جانی و حتی زخمی شدن هم با وجود سیل وحشتناک گزارش نشده است.

فرماندار دلگان افزود: ۲۶ مورد عملیات نجات از جمله زن باردار، کامیون و خودرو‌های گیرافتاده در سیلاب توسط هلال احمر، عوامل مردمی و بسیجیان صورت گرفته است.

او  ادامه داد: حجم خسارت در دلگان باور نکردی، تاسف بار و نگران کننده است، به گونه‌ای که بخش زیادی از زیرساخت راه، کشاورزی، منازل روستایی، دامداری‌ها و تاسیسات دیگر دولتی خسارت دیده که نیازمند حمایت ویژه در جبران خسارت‌ها هستیم.

شجاعی اظهار داشت: برآورد اولیه خسارت توسط تیم‌های ارزیاب در حال انجام است و همه دست به دست هم داده تا خسارات مردم که برخی از آنان تمام سرمایه‌ی خود را در این سیل از دست داده‌اند تا حدودی جبران شود.

وی بیان کرد: اگر در شهر گلمورتی تدبیر و تصمیم شهردار و شورای اسلامی شهر و ستاد مدیریت بحران بنا به پیشنهاد مهندسی سپاه ناحیه دلگان در تخریب بخشی از بلوار ورودی نبود یقینا این شهر بسیار دچار بحران می‌شد و خطرات جانی مردم را تهدید می‌کرد.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که از روز جمعه وارد سیستان و بلوچستان شده تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۵۰ میلی‌متر می‌رسد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار