هدف اصلی و راهبردی سیاست بازآفرینی شهری، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و قابلیت زیست پذیری شهر‌ها است.

ارتقای کیفیت زندگی شهروندان هدف اصلی شهرداری مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علیرضا سیدی نسب مدیر تسهیلگری و امور مشارکت‌های شهرداری منطقه ثامن در نشست هم اندیشی شورای اجتماعی پایین خیابان و دفتر تسهیلگری و توسعه محله راد گفت: دفاتر تسهیلگری و توسعه محله بعنوان حلقه ارتباطی بین مردم، مالکین و مدیریت شهری می‌باشند، که میتوان از اهداف تاسیس این دفاتر به تهیه وتدوین شناختنامه محله و رسیدن به سند توسعه محله با رویکرد با مردم و برای مردم که همان برنامه ریزی از پایین به بالا است.

او ادامه داد: دفاتر تسهیلگری و توسعه محله موظف به شناسایی و بررسی آسیب‌های محله به لحاظ ابعاد اجتماعی، کالبدی و با هدف توانمند سازی ساکنین و مشارکت کلیه سطوح انجام و مسئول پیگیری این امور می‌باشند.

مدیر تسهیلگری و امور مشارکت‌های شهرداری منطقه ثامن مشهد با تاکید بر اینکه دفاتر تسهیلگری می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین مدیران شهری و شهروندان ایفای نقش نمایند،گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر تسهیلگری و توسعه محله، مشکلات محله و پیشنهادات خود را در میان بگذارند و دفاتر موضوع را پس از کارشناسی، بررسی طرح‌های مصوب و ضوابط بالادست و ملاحظات مربوطه، به دستگاه متولی منعکس و پیگیری خواهد کرد.

سیدی نسب افزود: در طرح بازآفرینی منطقه ثامن این محدوده به ۹ محله شهری بر اساس تعریف محله و شاخص‌های مربوطه وبا رعایت افق طرح و جمعیت پذیری آن تقسیم بندی شده که محله راد یکی از آن محلات نه گانه منطقه ثامن است.

او تصریح کرد: این محله با ۳۷.۶ هکتار وسعت که از شمال به بلوار امیر المومنین و از شرق به بلوار وحدت و از جنوب خیابان نواب صفوی و از غرب به بلوار شهید شوشتری محدود می‌باشد، اولین محله‌ای است که دفتر تسهیلگری در آن مستقر شده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.