فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: حجم بالایی از سموم کشاورزی قوی در زاهدان توسط کارشناسان این اداره کل کشف شد.

حجم بالایی از سموم کشاورزی قوی در زاهدان کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حمید ریگی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دنبال گزارش واصله همیار محیط زیست مبنی بر دپوی حجم بالایی از سموم کشاورزی با نام علمی فسفیدآلومینیم در یکی از مناطق شهر زاهدان کارشناسان این اداره کل از محل مذکور بازدیدکردند.

او گفت: از محل دپوی سموم تصاویری تهیه و بررسی‌هایی لازم انجام شد و سپس با توجه به اینکه این محل در فاصله تقریبا ۵۰۰ متری از محل تخلیه گندم که در زمان مذکور در حال تخلیه بار گندم بود قرار داشت، نسبت به شناسایی عاملان تخلیه سموم اقدام شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: محموله مذکور از محل مبدا بصورت پلمپ شده بود و عاملان دپوی این سموم به سرعت شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

او بیان کرد: فسفیدآلومینیم یک ترکیب شیمیایی قوی است که به عنوان جونده‌کش و حشره‌کش موثر، برای حفاظت از غلات در زمان نگهداری در انبار و در مواقع حمل و نقل این مواد در کشور‌های در حال توسعه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.