آقابیگی گفت: به دنبال بارش‌های شدید باران در هرمزگان، سد جگین سر ریز کرد که با همکاری سریع و به موقع از وقوع سیل جلوگیری شد.

تکذیب سرریز شدن سد استان هرمزگانسیف‌الله آقابیگی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: وزارت نیرو در بخش‌های مختلف کشور با همکاری سازمان هواشناسی، هفته گذشته با تشکیل جلسه‌ای برنامه‎ریزی‎های خود را در خصوص باران‌های سیل‎آسا و تهمیدات لازم در این زمینه اتخاذ کرد.

او در ادامه افزود: خوشبختانه در پی باران‌های بی‌سابقه در کشور از جمله در استان‌های  هرمزگان و سیستان و بلوچستان و با توجه به اقدامات صورت گرفته، هیچگونه خسارتی تا به امروز گزارش نشده است.

مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: با شروع فعالیت سامانه بارشی قوی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیل و رواناب در سطح استان، تمامی امکانات لازم در جهت پیشگیری از خسارات احتمالی در نقاط آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: ۲۵ درصد شهر‌های کشور در مقابل سیل آسیب پذیر هستند


آقابیگی با اشاره به سرریز شدن سد استان هرمزگان گفت: به دنبال بارش‌های شدید و کم سابقه باران در هرمزگان، سد جگین پس از حدود ۵۶ میلیون متر مکعب آبگیری سرریز کرد که با همکاری سریع و به موقع از وقوع سیل جلوگیری شد.

او افزود: در حال حاضر تمامی نیروهای وزارت نیرو در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت وقوع سیل، آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان با اشاره به حجم سدهای سیستان و بلوچستان در خصوص آمادگی کنترل سیلاب‌های احتمالی بیان کرد: این سامانه یکی از قوی‌ترین سامانه‌های بارشی در سطح استان است و انتظار می‌رود حجم فعلی آب موجود در سد‌های استان افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار