همزمان با اصلاح قیمت بنزین، تقاضا برای خودرو‌های گازسوز زیادشده و قیمت این نوع خودروها در بازار افزایش یافته است.

///به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از سهمیه‌بندی بنزین تقاضا برای استفاده از خودروهای دوگانه‌سوز افزایش یافت، خودروهایی که انتظار می‌رفت با افزایش تولیدشان شاهد کاهش قیمت آنها باشیم. یکی از مشکلات تولید این خودروها بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت شورای پول و اعتبار پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب کرده است تا شرکت‌های خودروساز از این اعتبار برای پرداخت بدهی خود به قطعه‌سازان استفاده کنند. اگرچه ۵ هزار میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست، اما می‌تواند مشکل خودروسازان را تا حدودی رفع کند.

رضا رحمانی وزیر صمت معتقد است پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی آن‌ها به قطعه‌سازان عاملی برای تحرک در صنعت خودروسازی است. از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش می‌یابد و عرضه به بازار بیشتر می‌شود، انتظار می‎رود قیمت خودرو نیز کاهش پیدا کند.

همچنین سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید با توجه به آمار اعلام شده در مورد افزایش میزان تولید خودرو به نظر می‌رسد شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم. 

به گفته مؤتمنی اختلاف قیمت خودرو‌ها در بازار و کارخانه به بیشترین حد ممکن رسیده است؛ اما از طرف دیگر گفته می‌شود که تولید خودرو در ماه آذر ۳ برابر شده است و اگر این آمار صحیح باشد در آینده قیمت‌ها دوباره می‌شکند.

اما بر اساس آمار‌ها قیمت خودرو به خصوص خودرو‌های دوگانه سوز به شدت افزایش داشته است به طوری که در عرض یک ماه خودرو‌های دوگانه‌‌سوز مانند سمند و پژو ۴۰۵ و پژو پارس افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به نوع بنزینی آن داشتند. به نحوی که قیمت سمند دوگانه از ۹۸ میلیون به ۱۲۸ میلیون افزایش یافت که ۳۱ درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین پژو پارس از ۱۰۵ میلیون تومان به ۱۳۴ میلیون تومان افزایش یافت که ۲۸ درصد افزایش قیمت داشته است. علاوه بر این پژو ۴۰۵ از ۸۱ میلیون تومان به ۱۰۲ میلیون تومان افزایش یافت که ۲۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

(گزارش)علت افزایش قیمت نجومی خودروهای گازسوز چیست؟/علت گرانی عجیب خودروهای دوگانه‌ پس از گرانی بنزین/پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان

جالب است که حتی خودرو‌های بنزینی نیز پس از افزایش قیمت بنزین رشد قیمتی داشته‌اند؛ سمند بنزینی از ۹۳ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که ۸ درصد رشد قیمتی داشته است، علاوه بر این پژو پارس از ۹۹ میلیون تومان به ۱۰۴ میلیون تومان افزایش یافت که رشد ۵ درصدی داشته است. همچنین قیمت پژو ۴۰۵ از ۷۷ میلیون تومان به ۸۳ میلیون تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید: هزینه گازسوز کردن خودرو‌ها چقدر است؟


هیچ راهی برای کاهش قیمت خودرو به جز فروش در حاشیه بازار وجود ندارد

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت افزایش قیمت خودرو‌های دوگانه‌سوز، گفت: کارخانه هیچ افزایش قیمتی در خصوص خودرو‌های دوگانه‌سوز نداشته و افزایش قیمت در حاشیه بازار بوده است.

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت بنزین سه برابر شد، تقاضا برای خودرو‌های گازسوز افزایش یافت و در نتیجه قیمت این خودرو در بازار افزایش یافت.

نعمت‌بخش ادامه داد: مشکل اساسی این است که وزارت صمت کار‌هایی انجام داده است تا دست واسطه‌گران قطع شود، اما نتوانسته است به خوبی در این حوزه فعالیت کند به طور مثال گفته است با یک کارت ملی می‌توان خودرو دریافت کرد و پس از آن گفتند دو خودروساز بزرگ کشور را با یکدیگر لینک می‌کنیم تا در این حوزه مشکلی به وجود نیاید، اما این کار شدنی نبود.

او افزود: ما به وزیر صنعت گفتیم که این گونه کار‌ها جوابگو نخواهد بود که پس از آن اعلام کردند افراد ۱۸ سال به بالا باید خودرو ثبت‌نام کنند، اما باز این کار جوابگو برای قطع دست واسطه‌گران نبود که پس از آن  هم گفتند حتما افراد باید گواهینامه داشته باشند.

(گزارش)علت افزایش قیمت نجومی خودروهای گازسوز چیست؟/علت گرانی عجیب خودروهای دوگانه‌ پس از گرانی بنزین/پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان

دبیر انجمن خودروسازان گفت: آخرین کاری که انجام شد این بود که خودرو‌هایی که به فروش می‌رسد را ۵ میلیون تومان آن را از متقاضی دریافت نکنیم و سند را به آن‌ها ندهیم تا یک سال بعد نتوانند خودرو را بفروشد، اما متأسفانه واسطه‌گران راه جدیدی برای سوءاستفاده پیدا خواهند کرد.

نعمت‌بخش ادامه داد: زمانی که سند را تحویل متقاضی می‌دهیم، پس از آن با متقاضی تماس می‌گیریم که آیا از خرید خود راضی هستید یا نه که اصولا در این زمان افراد می‌گویند، خودروی خود را فروخته‌ایم.

او گفت: زمانی که در کشور بالغ بر ۲ میلیارد دلار سرمایه‌های سرگردان داریم و اختلاف قیمت در کارخانه و بازار زیاد باشد، مشخص است که مردم به کارخانه هجوم می‌آورند و سایت فروش خودرو سریعاً تکمیل می‌شود و پس از تحویل خودرو افراد در بازار، خودرو را به قیمت آزاد می‌فروشند.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: اگر خودروسازان بتوانند در حاشیه بازار خودرو‌های خود را بفروشند شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود. هیچ راهی برای کاهش قیمت خودرو به جز فروش در حاشیه بازار وجود ندارد که در نتیجه پس از آن قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.

نعمت‌بخش گفت: به دلیل افزایش تقاضا قیمت خودرو‌های گازسوز روند صعودی داشته است و همچنین به دلیل محدود بودن تولید خودرو‌های گازسوز نمی‌توانیم قیمت این خودرو‌ها را کاهش دهیم.

افزایش تولید راهی در کاهش قیمت خودرو

امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد افزایش قیمت خودرو‌های دوگانه‌سوز، گفت: تولید خودرو‌های گازسوز در دهه ۷۰ شروع شد و در دهه ۸۰ طبق برنامه‌ای قرار بود تولید آن رشد کند. در مقطعی دستور داده شد کلیه خودرو‌ها در کشور گازسوز شوند، به گونه‌ای که خودرو‌های وارداتی را نیز به زور گازسوز کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: متأسفانه در یک زمانی گفتند نیازی نیست که تمام خودرو‌ها گازسوز شود، در نتیجه طی ۱۰ سال قیمت گاز و بنزین به نوعی به هم نزدیک شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: علت اصلی آن این بود که قیمت بنزین را سال‌ها ثابت نگه داشته‌اند و قیمت گاز به تدریج افزایش یافته بود و به بنزین نزدیک شده بود که در نتیجه در سال‌های اخیر افراد به سمت خودرو‌های گازسوز نرفته‌اند و تولید این خودرو‌ها کاهش یافت چرا که خودروساز خودرویی را تولید می‌کند که متقاضی داشته باشد و به دلیل اینکه تقاضا برای این خودرو کاهش یافت تولید آن نیز روند نزولی داشته است.

(گزارش)علت افزایش قیمت نجومی خودروهای گازسوز چیست؟/علت گرانی عجیب خودروهای دوگانه‌ پس از گرانی بنزین/پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان

کاکایی گفت: قیمت نهایی تولید خودرو‌های گازسوز بیشتر از خودرو‌های بنزینی است و تولید آن برای کارخانه به صرفه نبود، در نتیجه خیلی از سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه از بین رفت و بسیاری تولید این خودرو‌ها را تعطیل کردند، حتی تا مدتی پیش جایگاه‌های CNG نیز رو به تعطیلی بودند چرا که برایشان به صرفه نبود.

او ادامه داد: اما پس از سهمیه‌بندی بنزین استقبال از این خودرو‌ها افزایش یافت، در نتیجه تولید این خودرو‌ها دیگر به صرفه است. اختلاف قیمت سوخت گاز و بنزین بسیار زیاد است به همین دلیل مردم استقبال بیشتری از این خودرو‌ها می‌کنند.

کاکایی تشریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد استقبال از این خودرو‌ها زیاد است، اما تولید آن محدودیت‌هایی دارد که امیدواریم تولید آن نیز به زودی افزایش یابد، اما این امر زمان‌بر است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر مردم تحمل داشته باشند به زودی تولید خودرو‌های گازسوز به روال عادی باز خواهد گشت. توان تولید خودرو‌های گازسوز در کشور بالاست زیرا زیرساخت‌های زیادی در کشور موجود است، اما به دلیل شرایط گفته شده تولید آن کاهش یافته بود.

او افزود: تا شب عید امکان دارد اختلاف قیمت خرید خودرو‌های گازسوز نسبت به بنزینی کم شود، متأسفانه وضعیت بازار خودرو تابعی از اقتصاد کلان است و تابع صنعت خودرو نیست چرا که صنعت خودرو اکنون به خوبی عمل می‌کند، در صورتی که شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم.

کاکایی تشریح کرد: اگر ثبات قیمت ارز داشته باشیم قیمت خودرو در بازار ثابت خواهد ماند، اما در مورد خودرو‌های گازسوز این حاشیه کم خواهد شد. اکنون در وضعیت هیجانی به سر می‌بریم و توصیه می‌شود مردم در خرید خودرو هیجان نداشته باشند.

محمد غلامی یکی از فعالان بازار خرید و فروش خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به ضرورت نظارت هر چه دقیق‌تر بر موضوع کیفیت خودرو‌های داخلی و لزوم ارتقای آن، گفت: متأسفانه مدتی است که قیمت خودروهای دوگانه سوز به شدت در حاشیه بازار افزایش یافته است که بازار توان و کشش چنین افزایش قیمت‌هایی را ندارد.

او بیان کرد: ممکن است افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش هزینه‌ها منطقی باشد، اما این مقدار افزایش نرخ خودرو، قدرت خرید مشتریان را از بین می‌برد.

این فعال بازار خودرو افزود: شرکت‌های خودروسازی در چند وقت اخیر چندین طرح پیش فروش خودرو به صورت نقدی و اقساطی در اختیار مردم گذاشتند، اما متأسفانه به اندازه تقاضا، عرضه نداشتند که همین امر شروع‌کننده اختلاف عجیب قیمت بین کارخانه و بازار شده است و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، وضع موجود بدتر می‌شود.

فربد زاوه کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش اخیر قیمت خودرو اظهار کرد: گرانی‌های اتفاق افتاده که بیشتر مربوط به چند خودرو خاص می‌شود، متأثر از چند عامل است.

این کارشناس حوزه خودرو بیان کرد: یکی از عوامل اصلی در افزایش قیمت خودرو را می‌توان میزان تحویل از طرف کارخانه‌ها دانست.

او تغییرات به وجود آمده در قیمت سوخت را عامل بعدی مؤثر بر تغییرات قیمت خودرو دانست و تصریح کرد: با افزایش قیمت سوخت باید قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کرد.

زاوه افزود: بنابر بررسی‌های انجام شده با هر ۱۰۰ واحد درصدی افزایش قیمت سوخت حدود ۲ درصد تورم ایجاد می‌شود؛ بنابراین افزایش قیمت در چند روز اخیر و بعد از گران شدن بنزین کمی دور از انتظار بود.

این کارشناس حوزه خودرو کسری بودجه دولت را یکی از عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری برای این طرح دانست و گفت: در شرایط فعلی دولت برای اغلب گروه‌های کشور از جمله رانندگان تاکسی، تاکسی‌های اینترنتی، سرویس‌های مدارس و غیره سهمیه جداگانه‌ای در نظر گرفته‌ است، بنابراین تأثیر چندانی را در طولانی مدت و در زمینه میزان مصرف سوخت شاهد نخواهیم بود.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده است که خودروسازان گفته بودند اگر تقاضا برای خودرو‌های دوگانه‌سوز بالا رود، تولید بیشتر می‌شود و در نتیجه انتظار می‌رود پس از افزایش تولید، قیمت خودرو به حد تعادل برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
تا زمانی که انحصار در بازار خودرو وجود داره و واردات نیز یا ممنوعه یا با گمرک بسیار بالا صورت میگیره هر روز وضع بدتر هم خواهد شد و مافیای خودرو قویتر و فربه تر . چند سال پیش هم یک وام کلان دیگه به خودرو سازها دادند و همینطور برای شکستن اعتصاب مردم وام کم بهره برای خرید از خودرو سازهای داخلی . قرار بود وضعشون درست بشه و قیمت ها کاهش و کیفیت افزایش پیدا کنه . خب خودتون نتیجه اش را دارید می بینید . تا زمانی که انحصار شکسته نشود و رقیبی حقیقی برای خودرو سازها نباشد آنها هم دلیلی برای تکان دادن به خودشان نمی بینند و صنعت خودروی کشور هم روز به روز به عقب بر می گردد . و بماند اینکه این خودرو سازهای داخلی اجازه بوجود آمدن و پا گرفتن رقیب بومی در داخل را هم نمی دهند تا مبادا انحصارشان به این شکل هم خدشه ای وارد شود .
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۳:۲۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
آفرین به دولت که ۴۰ سال از این حرام خورها با تمام قدرت حمایت کرده!!!آنهم با بهانه حمایت از تولید داخلی
Canada
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
راه حل ساده پاسپورت تمام مدیران بگرید و آتش بزنید تمام مشکلات کهکشان راه شیری حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
وحیده میرحسنی روان ی صالح
۱۹:۳۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام.این قیمتها ناعادلانه و مافیا گونه است،قیمتها باید یک چهارم شود،من عقل نداشتم و نادان بودم که خودروی صفر ثبت نام کردم،خودرو نیست حلبی است.میرحسنی روان ی صالح.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۸:۵۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
الان ماشین شده جز شرط ازدواج ... پول خونه و ی مراسم کوچیک رو بتونم جمع کنم شاهکار کردم .. من با این گرونی چجوری میتونم ماشین بخرم اخه ... یک خیر پیدا نمیشه ی ماشی اسقاطی بهم بده ک برم بشون بگم بیا اینم ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این پول زبان بسته را حیف میل نکنید خودروسازان به این روال غلط عادت کرده اند.
United States of America
سید
۱۶:۴۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
نه که چند هفته دیگه شاهد کاهش قیمت میشیم، مطمئن باشید، گرونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
رانت !!!
Canada
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اگر پول تمام کشورها رو هم به این دو خودروساز از خدا بی خبر بدهند همان..‌‌‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ما به افزایش نجومی همه چیز بدون دلیل عادت كرده ایم...
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۱۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
امیدوارم این5هزار میلیارد کمک دولت به خودروسازان صرف ویلاساری و برج سازی و یا هزینه گریین کارت گرفتن نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
یقینا کما فی السابق فدای گرین کارتیها خاهد شد
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۲:۱۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
الان یک سال وچهارماه تیبا ثبت نام کردم که به گفته خودشون داخلی هست پولشم تمام گرفتن ولی شرکت سایپا ماشینو تحویل نمیده وهیچ جوابی هم نمیده محل کارم تاخونم ۲۵ کیلومتر راهه هرروز بااین سرما باموتورمیرم ومیام آخه مابایدچیکارکنیم دلال ها راتحویل میدن ولی مردم عادی نه.باشگاه خبرنگاران خسته شدم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دولت هرکاری بکنه خودروساز میناله بدین به سپاه تا رونق پیداکنه فقط سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
بابا ای ملت نااگاه خودرو سازان یکی ازکیسهای هیئت حاکمه ظالمه است .بنام خودرو بکام اقازادهای خارج نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
نميگن كاري كنيم قيمت حاشيه بازار پايين بياد ميگن ما قيمتمون رو ببريم بالا..شما كه پارسالم همين كارو كرديد قيمت خودتتون رو رسونديد به حاشيه بازار و قيمت حاشه بازار را دوباره برا امسالتون برديد بالا..اين چه وضعي هست .سياست خوبيست خودرو به بازار نده تا قيمت بره بالا و شما هم به حاشيه بازار بفروشيد.الان تو بازار خودروي صفر بدون سند هست...جلوي واردات رو بستيد تا آشغالاي پنجاه سال پيش اروپا رو با منت بندازيد به مردم
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۱:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
بخاطر عدم مدیریت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
به خاطر کیفیت بالاش هست خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پدر بیامرز این چه تیتری زدی مردم از داغ گرونی بنزین به این خودورها رو اوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
به خاطر کیفیت بالاش هست خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پدر بیامرز این چه تیتری زدی مردم از داغ گرونی بنزین به این خودورها رو اوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
علت اصلی وضعیت بحرانی در بازار خودرو سپردن بازار به دست دلالان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این بدهکاری یک سیاست دلالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
علتش فقط وفقط مافیای خودرو سازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
بهترین راه برای کاهش قیمت خودرو، واردات خودرو است در این صورت خودروسازان مجبور به کاهش قیمت می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خودرو سازما دقیقا مثل امریکاست هرچی امتیاز بدی یهش بدتر میکنه.الانم که این پولو گرفتن باز هم تحویل نمیدن و گرون میکنن. من نمیدونم تا تا قرون اخر پول ماشین رو که میگیرن هیچ طرح توسعه و تحقیق و .. هم ندارن که هزینه بر باشه چطوری بدهکاری بالا میارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
درب کارخانه ای که با مونتاژ خودرو بی کیفیت هواررا آلوده می کند ، ایمنی ندارد وهر ساله هزارن نفر کشته می شود و بقول خودشان زیان ده بوده و با پول بیت المال اداره می شود که این پول مال فقراست و مستضعفان را خواهشا گل بگیرید و ببنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چرا سایپا یک ماهه فروش فوری پراید و تیبا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام.
لطفاً ی پیگیری کنید در مورد خودرو های تحویل داده نشده سایپا و این ک چرا جریمه تأخیر انقدر دیر میدن ؟
خیلی ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خودروی برقی ترکیه فول امکانات 38 میلیون .خودروی پراید بدون هیچ امکاناتی حتی ضبط و نوار دورش را هم برداشتن قیمت 55 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چرا وارد نمیکنن.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
فکر نمیکنید برای سال 2020 خیلی دیره که از cng استفاده کنیم؟؟؟
الآن همه کشورا دنبال خودروهای هیبریدی و الکتریکی ان اونوقت ما دنبال cng با احتمال انفجار خودرو هستیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
یک
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۰۹:۵۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
آقا خودرو بی کیفیت بزرگترین عامل قتل عام ایرانی هاست ای کاش می شد یک روزی از خجالت این شرورهای متشخص در آییم انشاالله دادگاه نورنبرگ دیگری تشکیل می دهیم انشاالله و باقی قضیه را هم که می دانید ۰۰۰۰۰۰۰انشاالله
-
sina
۰۹:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خودت علتشو میگی، گاززسوز
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خودرو سازی جدید مردمی با جذب سرمایه گذاری داخلی بزنید تا خودرو سازان نخبه و خلاق وارد میدون بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
یکی پراید رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
تنها راه کاهش قیمت خودرو چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این ۵ هزار میلیارد رو ک دادین دست روباه و شغال و گرگ....بخاطر این بود ک تونستن ماشینارو گرون تر کنن یا تسویه کنن؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۸:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خودروی گازسوز دقیقا مثل بمب ساعتی است. در هیچ کشوری در دنیا خودروی گازسوز وجود ندارد به غیر از ایران. این کار فقط امنیت و جان مردم را در خیابان به خطر می اندازد.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۱۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
من داشتم گازسوزبود.گازلخارکردتمام روغن گیربکس دنده ها وسط اتوبان خردشدبردم مکانیک گفت چندساله گازسوزکردی روغنهاش بخارشده وسرسلیندرماسین خشک وسوخته خلاصه گازسوزکردن خطرناکه اولا دوما ماده مخصوص برای بخارنشدن روغن ۶اش لازمه مکمل که جایگاه گازداشتن بابنزین بایدقاطیش کردکه قطعات چرب بمونن نشستی کردکل ومنطقه وآپارتمان های اطراف خسارت دیدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چطوره بپرسیم علت گرانی وافزایش قیمت همه چیز در ایران کیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
علتش فقط مسخره بودن ، بی صاحب و حساب بودن همین و بس
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۷:۳۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دلیل افزایش پژو۴۰۵توقف تولیداست تنهاراه شکستن قیمت افزایش تولید وبه صورت پلکانی ازکارخانه کاهش قیمت داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۷:۳۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دلیل افزایش پژو۴۰۵توقف تولیداست تنهاراه شکستن قیمت افزایش تولید وبه صورت پلکانی ازکارخانه کاهش قیمت داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
آقالو
۰۶:۱۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
راه اینستکه خریدارخودرو تا ۵ سال حق فروش خودرورا نداشته باشد.درواقع خودرورارهن کرده باشد.اگرواقعا میخواهند که این وضع اصلاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد خان
۰۴:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
هی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
یک سوال فنی دارم.چرا درست زمان تحریم، یاسایر مشکلات که مردم فکرشون درگیره چرا باگرون کردن بی حد واندازه نمک رو زخم مردم میریزن؟ هدف این قضیه چیه؟؟؟ دادگستری باجدیت ورود کند
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۲:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
والاه منم ببینم کسی بهم چیزی نمیگه تازه بهم التماس میکنن قیمت رو به ثانیه میبردم بالا
Germany
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اگه تمام پولهای دنیا رو به قطعه سازان و خودرو سازان بدن باز هم پراید 57 میلیونی به مردم میدن.
آخرین اخبار