معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ومرتع داری استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فریور نقوی، معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای ۳۷ طرح آبخیزداری و ۷ طرح مرتع داری اختصاص یافته است.

او، افزود: تا کنون ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۳۰ درصد اعتبارات ابلاغی به استان اختصاص یافته است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۰ حوزه آبخیز گیلان، گفت: بند‌های گابیونی، خشکه چین ملاتی و چپری، نهال کاری، بذرکاری، بذرپاشی، کپه کاری و تراس بندی در دامنه‌ها از طرح‌های آبخیزداری است که در استان اجرا شود.

فریور نقوی افزود: این طرح‌ها در مناطق جنگلی و مراتع شهرستان‌های صومعه سرا، فومن، تالش، ماسال، شفت، آستارا، رودبار، املش، رضوانشهر و رودسر اجرا می‌شود.

او، با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی برخی از طرح‌های آبخیزداری و مرتع داری استان، گفت: تا پایان امسال ۲۰ طرح در گیلان به بهره برداری می‌رسد که مهمترین آن‌ها در شهرستان‌های رودسر، آستارا، شفت و املش قرار دارد.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی، افزایش دبی چاه‌ها و قنات ها، توسعه کشاورزی و افزایش پوشش گیاهی از مهمترین مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.