افزایش ۱۰ درصدی کشف چوب بلوط قاچاق در استان اصفهان

از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ تن چوب و زغال در استان اصفهان کشف و توقیف شده که این میزان کشفیات ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ علیرضا طاهری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ تن چوب و زغال در استان اصفهان کشف و توقیف شده که این میزان کشفیات ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

سرهنگ علیرضا طاهری، چوب‌های بلوط قاچاق کشف شده را بیشتر از استان‌های چهارمحال وبختیاری و کهکیلویه و بویراحمد دانست و افزود: سودجویان چوب‌ها را به این استان وارد می‌کنند تا در برخی شهرستان‌های استان اصفهان که دارای واحد‌های تولید زغال چوب است به زغال تبدیل شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بر برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب تاکید کرد و گفت: گشت و پایش در مناطق برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی، بازرسی از کارگاه‌های تولید زغال چوب و کنترل خودرو‌ها از مهمترین برنامه‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای جلوگیری از قاچاق چوب است.

سرهنگ علیرضا طاهری، بر اهمیت حفاظت از جنگل‌ها تاکید کرد و افزود: نقش درخت جنگلی بلوط که رویشگاه آن در مناطق کوهستانی زاگرس است در مبارزه با آلودگی محیط زیست، کنترل گرد و غبار، فرسایش خاک، ترسیب کربن، حفظ آب و تولید اکسیژن مهم و حیاتی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان همچنین از شهروندان خواست که با توجه به اهمیت و ارزش منابع طبیعی، به عنوان همیاران طبیعت در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه تصرفات، قطع درختان و حمل چوب و چرای غیرمجاز دام با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا از وقوع جرم پیشگیری شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.