دونده کشورمان گفت: وضعیت مالی، اردو‌های تمرینی و قرارداد‌های ورزشکاران جزء مسائل مهم دو و میدانی است که سال به سال بدتر می‌شود.

میلاد سیار دونده کشورمان در ماده ۶۰ متر با مانع در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات بین المللی داخل سالن جام فجر اظهار کرد: به نظرم کیفیت مسابقات نسبت به سال‌های قبل پایین آمده است و  تعداد کمی از کشور‌های خارجی در این مسابقات شرکت کردند. علاوه بر این تعداد ورزشکاران نیز کاهش پیدا کردند و  هر سال شاهد هستیم که قهرمانان  و حتی جوانان از دو و میدانی خداحافظی می‌کنند. امیدوارم رئیس جدید فدراسیون یک برنامه ریزی برای بهبود وضعیت این رشته و بازگشت ورزشکاران دو و میدانی داشته باشد تا این رشته ورزشی از شرایط کنونی خارج شود. در چند سال اخیر دو و میدانی وضعیت بدی پیدا کرده است و  باید به این رشته ورزشی رسیدگی شود.  

سیار: وضعیت مالی دوومیدانی کاران سال به سال بدتر می شود/ حرمت ورزشکاران حفظ نمی شود

دونده کشورمان درباره وضعیت نامناسب دو و میدانی کشورمان گفت: وضعیت مالی ، اردو‌های تمرینی و قرارداد‌های ورزشکاران جزء مسائل مهم دو و میدانی است که سال به سال  بدتر می‌شود. ورزشکاران با رضایت از دو و میدانی کنار نرفتند و کسب  ورودی در ماده ۶۰ متر قهرمانی آسیا با مسابقات جهانی ۳، ۴ صدم ثانیه فاصله و ورودی ۶۰ متر با مانع ۵ صدم ثانیه با رقابت‌های جهانی اختلاف دارد. به هر حال  هیچ اردو  و حقوقی هم نداریم و انتظار دارند که این ورودی‌ها را بدست آوریم. به نظرم انتظارات باید به جا  باشد، ما اردوهایمان را با هزینه شخصی  و کمک‌های هیئت استانی خود برگزار می‌کنیم.  

سازماندهی ۳۰ ورزشکار برای فدراسیون دو و میدانی سخت است 

سیار بیان کرد: فدراسیون دو و میدانی به عنوان متولی این رشته ورزشی سازماندهی ورزشکار برایش سخت است و امیدوارم در آینده برنامه ریزی خوبی صورت بگیرد تا این ورزشکاران خیلی زود از این رشته ورزشی خداحافظی نکنند.  من ۸ سال است که قهرمان کشور هستم و تاکنون مقام دومی نیاوردم، اما خیلی از دوستانم از دو و میدانی رفتند و جای خیلی از آن‌ها در مسابقات خالی است. به هر حال امیدوارم به صورتی باشد که نسل دو و میدانی خیلی سریع از بین نرود و مابقی ورزشکاران هم به این رشته ورزشی بازگردند.  

دونده کشورمان درباره اینکه گفته می‌شود او قرار است از دنیای دو و میدانی کنار برود گفت: متاسفانه وضعیت دو و میدانی کاران خوب نیست و امیدوارم که در دوره جدید ریاست فدراسیون این مشکلات حل  شود. در حال حاضر فدراسیون دو و میدانی بلاتکلیف است و تا رئیس جدید را مشخص کنند طول می‌کشد. اگر رئیس جدید بتواند برنامه ریزی خوبی کند در آن صورت دو و میدانی از این وضعیت خارج می‌شود.

حال و هوای سالن آفتاب انقلاب مثل گذشته نیست    

سیار درباره اینکه سالن برگزاری مسابقات داخل سالن جام فجر را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: این سالن استاندارد است و ۳، ۴ مرتبه مسابقات قهرمانی آسیا در این سالن برگزار شده است، اما حال و هوای این سالن مثل گذشته نیست و  تعداد تماشاگر کاهش یافته است و  در گذشته همه ایستاده مسابقات تماشا می‌کردند.  

سیار: وضعیت مالی دوومیدانی کاران سال به سال بدتر می شود/ حرمت ورزشکاران حفظ نمی شود

دونده کشورمان درباره اظهارات حدادی مبنی بر اینکه با حضور بولت لیگ ایران جذابیت نخواهد داشت و چه توصیه‌ای برای نسل بعدی دو و میدانی دارد، گفت: این موضوع که دو و میدانی جذابیت ندارد باید تبلیغات صورت بگیرد  و حامی مالی در این رشته سرمایه گذاری کند و وجود حامی مالی در دو و میدانی خیلی تاثیرگذار است. علاوه بر این پرداخت حقوق ورزشکاران و حضور باشگاه‌های بزرگ می‌تواند در جذابیت لیگ تاثیرگذار باشد.  

او بیان کرد: اگر همین طور دو و میدانی پیش برود توصیه‌ای به نسل آینده نمی‌کنم، چون قهرمانی حرمت دارد و به ورزشکاران باید احترام بگذارند که این کار صورت نمی‌گیرد. من دوست ندارم که نسل جوان شرایطی که ما سپری می‌کنیم و عایدی از این رشته ورزشی نداشتیم را تجربه کنند. درست است که قهرمان ایران شدیم و مدال‌های آسیایی و بین المللی گرفتیم، اما متاسفانه شرایط راضی کننده نیست. خیلی دوست داشتیم همانند فوتبالیست‌ها و  والیبالیست‌ها در آمد خوبی داشته باشیم و به ما احترام بگذارند و قدر رکورد‌ها و مسابقاتی که انجام دادیم را بدانند، اما متاسفانه شاهد برخورد خوبی  نبودیم.  


بیشتر بخوانید: نتایج رقابت‌های بین المللی دوومیدانی داخل سالن جام فجر


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار