سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: انتظار داشتیم که ۹ کشور خارجی در مسابقات بین المللی دوومیدانی شرکت کنند.

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات بین المللی دوومیدانی داخل سالن جام فجر اظهار کرد: این مسابقات به مناسبت دهه مبارک فجر و پاسداشت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و به نوعی انتخابی تیم ملی جهت رقابت‌های داخل سالن آسیا هم محسوب می‌شود. تقریبا همه ورزشکاران و باشگاه‌ها با همه قوا و توان در این مسابقات حضور پیدا کردند و ما امید داریم که نفراتی را به لحاظ کیفی برای تیم ملی  جهت اعزام به رقابت‌های داخل سالن آسیا انتخاب کنیم.  

معتمدی درباره کیفیت مسابقات داخل سالن آسیا گفت: واقعیت امر انتظار بیشتری از سطح کیفی این  مسابقات داشتیم. ما محل برگزاری رقابت‌ها را به علت بعد مسافت از لرستان به تهران انتقال دادیم و انتظار داشتیم که ۹ کشور خارجی که در همان ابتدا اعلام آمادگی کردند و برایشان روادید گرفتیم تا در این مسابقات حضور یابند، اما بنا به مسائلی ترجیح دادند که در مسابقات بین المللی دوومیدانی شرکت نکنند.  

امیدوارم رئیس جدید فدراسیون در فرایند توسعه دوومیدانی تاثیرگذار باشد 

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی درباره  اینکه ایرج عرب از باشگاه پرسپولیس به دوومیدانی آمد و وضعیت این رشته ورزشی بهتر شده است یا خیر، بیان کرد: سئوال سختی است، اما به نظرم هر مدیری در زمان تصدی بر امور فدراسیون همه تلاش خود را می‌کند تا بتواند کار را به خوبی انجام بدهد. من از کیهانی و مسئولان سابق فدراسیون دوومیدانی تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم که ما بتوانیم انتخاب سالمی را با حضور عرب و با نظارت وزارت ورزش و جوانان برگزار کنیم. رئیس جدید دوومیدانی فرد برگزیده استان‌ها است و امیدوار هستیم که  شخص برگزیده در فرایند توسعه دوومیدانی تاثیرگذار باشد.  

او درباره اینکه دوومیدانی در دوران افت خود به سر می‌برد و خیلی از دوومیدانی کاران این رشته ورزشی را کنار گذاشتند و تاکنون ۲ سهمیه المپیک  ۲۰۲۰   کسب شده است، گفت: دوومیدانی یکی از رشته‌های ورزشی است که به  سرمایه گذاری درازمدت نیاز دارد.   من به یاد دارم که در دوران ریاست کفاشیان در سال ۷۹ یک اردویی در آکادمی  ملی المپیک برگزار شد و اکثر قهرمانان ما از جمله احسان حدادی و محسن ربانی در آن زمان تازه کارشان را شروع کردند و بعد از ۱۰، ۱۵ سال پیشرفت کردند و قهرمانی‌هایی را بدست آوردند. به هر حال ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک دفعه دوومیدانی پیشرفت کند.


 بیشتر بخوانید: حضور خارجی‌ها در مسابقات بین المللی دوومیدانی دهه فجر


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار