اولین رویداد ملی شتاب با موضوع فالوده شیرازی برگزار شد

نخستین رویداد ملی شتاب با موضوع فالوده شیرازی و دسرهای سنتی به همت دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نخستین رویداد ملی شتاب با موضوع فالوده شیرازی و دسرهای سنتی به همت دانشگاه علمی و کاربردی استان فارس و با همراهی مسئولان، اساتید، دانشجویان و دست اندرکاران اصناف در دانشگاه علمی و کاربردی شیراز برگزار شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در این رویداد ملی، یکی از مشکلات جامعه امروز را مسائل اقتصادی و اشتغال دانست و گفت: باید تلاش کرد با ایجاد مکان‌ها و برگزاری رویدادها به ایده پردازی و حل مشکلات موجود کمک کرد.

حبیب دانش‌منش با اشاره به سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی در برگزاری رویدادهای شتاب در کل کشور، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از دانشگاه های نسل سوم، تقویت اقتصاد و کار آفرینی را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده و براساس پتانسیل بومی و سنتی در هر استان اقدام به برگزاری رویدادهای شتاب کرده است.

او گفت: تا پایان سال توسط مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت واحد فارس ۱۰ رویداد برگزار خواهد شد.

دانش‌منش افزود: دانشگاه علمی کاربردی فارس با برگزاری این رویداد که با همکاری شرکت‌ها و صنوف فعال این استان انجام شد، تلاش کرد با ورود به بخشی از اقتصاد و کسب و کار سنتی و شناخته شده استان از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه دانشجویان و ایده‌پردازان حمایت کرده و گامی برای توسعه اقتصاد بومی بردارد.

رئیس اداره حمایت از فعالیت های پژوهشی و فناوری واحد استانی فارس نیز گفت: هدف اصلی برگزاری رویداد ملی شتاب با موضوع فالوده این است که تولید این محصول به سمت علمی شدن پیش برود.

رجبی افزود: علیرغم اینکه در کل کشور فالوده را به عنوان فالوده شیراز ی می‌شناسند و این محصول در شیراز قدمت صد ساله دارد، اما اقدامات انجام شده در تولید این محصول بومی منجر به ثروت آفرینی و کسب و کاری برای کمک به کاهش مشکل بیکاری نشده است.

او بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در کنار صنعت و شرکت‌های فعال در این زمینه به دنبال بررسی و جمع‌آوری ایده‌های مرتبط با فرمولاسیون، تولید، بسته بندی و نحوه عرضه فالوده شیرازی برای نوآوری در تولید و عرضه در بازارهای جهانی است تا با برند سازی این محصول منجر به ثروت برای استان و کشور و کمک به رفع معظل بیکاری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار