بن‌بست در مذاکرات دولت فرانسه و اتحادیه‌های کارگری

همزمان با تظاهرات گسترده ضد دولتی در فرانسه و اعتصاب سراسری، مذاکرات میان اتحادیه‌های کارگری با دولت این کشور بر سر طرح جنجالی اصلاح قانون بازنشستگی بار دیگر با شکست مواجه شد.

تظاهرات جلیقه زردها در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مذاکرات میان دولت فرانسه و اتحادیه‌های کارگری برای پایان دادن به بن‌بست در این کشور بر سر طرح اصلاح قانون بازنشستگی بار دیگر با شکست مواجه شد.

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، بر اجرای طرح اصلاح قانون بازنشستگی پافشاری می‌کند و اتحادیه‌های کارگری نیز همچنان خواستار ادامه اعتصاب سراسری در اعتراض به این طرح هستند.

اکنون اعتصاب سراسری در فرانسه وارد سی و هفتمین روز خود شده و تظاهرات گسترده در شهر‌های این کشور که از روز‌های گذشته آغاز شده، وارد پنجمین روز خود می‌شود.


بیشتر بخوانید


شهر‌های فرانسه روز پنجشنبه شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی بودند و علاوه بر کارکنان بخش حمل و نقل، معلمان، وکلا، پزشکان و بسیاری از بخش‌های دیگر نیز به اعتصاب سراسری پیوستند.

بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسوی، همزمان با این تظاهرات بخش عمده فعالیت قطار سریع‌السیر سراسری و مترو متوقف شده و بسیاری از پرواز‌ها نیز لغو شدند.

علاوه بر این گفته می‌شود که این تظاهرات به صحنه درگیری میان معترضان و پلیس فرانسه تبدیل شده و ده‌ها نفر نیز توسط پلیس بازداشت شدند.

روز پنجشنبه و همزمان با سی و ششمین روز اعتصاب سراسری در فرانسه، ۴۵۰ هزار نفر در سراسر این کشور در تظاهرات ضد دولتی شرکت کردند.

اعتصاب سراسری فرانسه که از روز ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز شده، طولانی‌ترین اعتصاب در این کشور از سال ۱۹۶۸ تاکنون به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار