مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز از آموزش مدیریت برنامه ریزی آبیاری، حفظ و نگهداری شبکه‌های ابیاری و زهکشی به کشاورزان حوزه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خبر دادند.

سید مهرداد میرسالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کلاس آموزشی مدیریت برنامه ریزی آبیاری، حفظ و نگهداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی به کشاورزان حوزه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برای کشاورزان در این شهرستان برگزار گردید.

او افزود: در این کلاس یک روزه که تعداد ۴۰ نفر از کشاورزان حوزه طرح رهبری دهستان حومه غربی حضور داشتند.

میرسالاری بیان داشت: اطلاعات لازم در خصوص نحوه نگهداری سیستم‌های تحویلی به کشاورزان، نحوه آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب آبیاری توضیح داده شد.

سال‌هاست که روش‌های آبیاری سطحی اعم از نواری، کرتی و یا شیاری در بین کشاورزان رواج دارد. سرمایه اولیه کم، پایین بودن هزینه تعمیر و مصرف انرژی ازجمله دلایلی است که به دیگر روش‌های جدید آبیاری ترجیح داده می‌شود.

تمام روش‌های آبیاری سطحی، به یک‌شکل عمل می‌کنند و تفاوتشان در شیوه و طرح تقسیم‌بندی زمین است. در این روش آب از منبع تغذیه وارد نهر‌های خاکی ایجادشده، گردیده و روی سطح زمین پخش می‌شود تا به‌تدریج به ریشه گیاه برسد که همین علت عدم کنترل و مدیریت مصرف آب و درنتیجه به هدر رفتن آن می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.