کارشناس مسائل منطقه خاورمیانه گفت:حمله تروریستی آمریکا به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یک اقدام کاملاً احمقانه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس مسائل منطقه‌ خاورمیانه سردار حمید مختص آبادی شامگاه پنج شنبه در جمع تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کاشان با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دعوت رسمی دولت عراق برای دیدار با نخست وزیر این کشور به عراق سفر کرده بود، اظهار داشت: آمریکای جنایتکار یک دولت تروریستی است که ناقض تمام قوانین بین المللی است.

او با اشاره به اجرای طرح خاورمیانه نو بعد از سال ۲۰۰۳ توسط آمریکایی‌ها ابراز داشت: آن‌ها قصد داشتند بعد از سقوط صدام یک نظام و دولت کاملاً وابسته به خود در عراق ایجاد کنند که این طرح مفتضانه آن‌ها به شکست انجامید.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای با بیان اینکه شکست دیگر آن‌ها در جنگ علیه محور مقاومت در لبنان و فلسطین بود، تصریح کرد: بعد از این شکست‌های پی در پی، آمریکایی‌ها گروهک تروریستی داعش را به وجود آوردند که با مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر رزمندگان جبهه مقاومت این طرح آن‌ها نیز سرنوشتی جز شکست پیدا نکرد.


او با اشاره به نفوذ و اقتدار منطقه‌ای ایران خاطرنشان کرد: حمله تروریستی آمریکا به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یک اقدام کاملاً احمقانه بود.

سردار مختص آبادی با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران، عراق و لبنان اذعان داشت: آمریکا و استکبار با برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای این اغتشاشات یک جنگ نرم بر علیه دولت و نظام این کشور‌ها راه انداخته بود که در این توطئه هم دچار شکست شد.

او با بیان اینکه اعتراض مردم یک حقی قانونی است، بیان داشت: در میان اعتراضات مردم عده‌ای از مواجب بگیران آمریکا و جبهه کفر با ایجاد ناامنی و اغتشاش قصد داشتند اعتراضات مردم را جهت دار کنند که با جداشدن مردم از صف اغتشاشگران کاری از پیش نبردند.


این کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در بدترین و سخت‌ترین میادین بدون سلاح و با دست خالی حضور پیدا می‌کرد، افزود: انگار حاج قاسم سلیمانی ترس و دلهره نمی‌شناخت و قلب او مالامال از ایمان و عشق به خدا بود.


سردار مختص آبادی با بیان اینکه دشمن در محاسبات خود به خطا رفت، تاکید کرد: خون حاج قاسم سلیمانی آغازی برای یک انتقام سخت و خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از منطقه است.

او حمله ایران به پایگاه عین الاسد عراق را آغازی بر این انتقام سخت دانست و گفت: در این حمله موشکی ده‌ها موشک نقطه زن به پایگاه اشغالگران آمریکایی شلیک شد و ابهت پوشالی آمریکا در جهان را فروریخت.


این کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به اینکه ترامپ تحت فشار نظامیان و افکار عمومی آمریکاست، اظهار داشت: با وجود اینکه نیرو‌های آمریکایی در حالت آماده باش ۱۰۰ در ۱۰۰ بودند حمله ایران به این پایگاه به فرموده رهبر معظم انقلاب یک سیلی سخت برای آمریکا بود.

او با بیان اینکه تجهیزات و فناوری ضدموشکی پیشرفته این کشور حتی یک موشک ایران را نتوانست ردگیری و مورد هدف قرار دهد، ابراز داشت: ایران کاری کرد که روسیه و چین جرات انجام آن را نداشتند.

سردار مختص آبادی سپاه را یک نیروی نظامی تربیت شده در مکتب امام و رهبری دانست و تصریح کرد: سپاه یک ابرقدرت جهانی را وعده انتقام داد و به آن عمل کرد.

او با اشاره به اینکه آمریکا به جز پاسخ سخت و کوبنده هیچ زبان دیگری را نمی‌فهمد، خاطرنشان کرد: افرادی که در داخل کشور پیوسته دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند باید بدانند که اگر باز هم این صحبت‌ها را تکرار کنند خائن یا ساده لوح هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.