شهبازی گفت: ممکن است هر لحظه و هر زمان حتی اگر هواپیما هم کاملا نو باشد اتفاقی برای این هواپیما رخ دهد و دچار سانحه شود.

بدون اجازه مهندس پرواز ایرانی امکان پرواز هواپیمایی اوکراینی وجود ندارد / رسانه‌‌های خارجی از آب گل آلود ماهی نگیرندکاپیتان هوشنگ شهبازی خلبان سابق هواپیمایی بوئینگ و کارشناس حوزه هوایی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه ممکن است چندین دلیل برای سقوط هواپیمای اوکراینی وجود داشته باشد، گفت: تا زمانی که جعبه سیاه بازخوانی و اطلاعات آن استخراج نشود بسیاری از غربی‌ها و رسانه‌های خارجی سعی می‌کنند از آب گل آلود ماهی بگیرند و اظهار نظر‌های مختلفی از جمله برخورد راکت با این هواپیما را مطرح کنند.

او گفت: نمی‌توان به اطلاعات و یا فیلم‌هایی که در این باره منتشر شده توجه کرد چرا که ممکن است فیلمی که در این زمینه منتشر شده کاملا اشتباه و از نظر گرافیکی دستکاری شده باشد.

 مسئولیت امنیت و حفاظت هواپیمایی کشوری برخورد راکت با هواپیمای اوکراینی را رد می‌کند

خلبان سابق هواپیمایی بوئینگ با اشاره به اینکه من  در سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتم و با رئیس کمیته حفاظت و امنیت هواپیمایی کشوری در این باره صحبت کردم افزود: رئیس کمیته اعلام کرد که مسئولیت هواپیما با ما است و هر گونه دستوری درباره پرتاب راکت و یا بلند شدن هواپیما با دستور و سوال کردن از ما انجام می‌شود.

شهبازی یادآور شد: طبق اظهار نظر صریح مسئولیت امنیت هواپیمایی کشور هیچگونه موشک و یا راکتی به هواپیمای اوکراینی پرتاب نشده و این ادعا به صورت کامل رد می‌شود.

او با بیان اینکه ممکن است هر لحظه و هر زمان حتی اگر هواپیما هم کاملا نو باشد اتفاقی برای این هواپیما رخ دهد و دچار سانحه شود، افزود: کاملا مشخص است که این هواپیما به علت نقص فنی دچار آتش سوزی شده و بعد از برخورد با زمین منفجر شده است.

خلبان سابق هواپیمایی بوئینگ درباره این موضوع که مهندس اوکراینی با وجود آنکه می‌دانست هواپیما نقص فنی دارد اجازه پرواز به آن را داده است، افزود: اگر مهندس پرواز ایرانی حق امضا در کتاب فنی هواپیما را داشته باشد تا زمانی که این مهندس پرواز امضا نکند، هواپیما حق پرواز نخواهد داشت بنابراین مهندس پرواز اوکراینی با مسئولیت خود اجازه پرواز را به این هواپیما داده است.

شهبازی تاکید کرد: تا زمانی که جعبه سیاه بازخوانی و پردازش نشود نمی‌توان هیچگونه اظهار نظری در باره این موضوع کرد، اما اصابت راکت و یا موشک به این هواپیما کاملا رد می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار