یک روانشناس درباره پرحرفی کودکان و راهکارهای رفع آن توضیحاتی داد.

هانیه لواف روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی با‌شگاه خبرنگاران، درباره پرحرفی کودکان و راهکار برای رفع آن اظهار کرد: ابتدا باید علت پرحرفی ریشه یابی شود چراکه برخی از کودکان به دلیل اظطراب بالا پرحرفی می‌کنند، انرژی زیاد آنها و تحرکشان به همین دلیل است.

این روانشناس بیان کرد: برخی از کودکان بیش فعال هستند به همین دلیل پرحرفی می‌کنند که حتی وسط حرف طرف مقابل هم می‌پرند و نمی‌گذارند صحبت طرف مقابل تمام شود.

وی افزود: گاهی کودکان احساس تنهایی می‌کنند و می‌خواهند با صحبت کردن زیاد آن تنهایی و خلاء درونیشان را پر کنند همچنین گاهی اوقات کودکان پرحرفی می‌کنند تا توجه دیگران را جلب کنند و مرکز توجه دیگران قرار بگیرند.

لواف تصریح کرد: راهکار برای رفع این مشکل در کودکان بستگی به پیدا کردن علت پرحرفی دارد اگر کودکمان اضطراب دارد و پرحرفی می‌کند، اضطرابش را باید از بین ببریم.

این روانشناس گفت: اگر کودک احساس تنهایی می‌کند و یا برای جلب توجه پرحرفی می‌کند، ابتدا باید ببینیم با چه فردی زیاد صحبت می‌کند بعد آن فرد برای کودک زمان مناسب و با کیفیتی در روز صرف کند و از طریق بازی کردن توجه مثبت به کودک کند.

لواف با بیان اینکه والدین زمان مشخصی را برای گفت‌وگو با کودک قرار دهند، گفت: به عنوان مثال؛گفت‌وگو مامان دختری یا بابا پسری داریم که در چنین زمانی درباره مسائل مختلف با فرزندشان صحبت کنند، این اختصاص دادن زمان مشخص می‌تواند به کودک کمک کند.


بیشتربخوانید: چگونه کودکی مسئولیت پذیر داشته باشیم؟


وی با بیان اینکه بازی سکوت با فرزند پرحرفمان انجام دهیم، ادامه داد: یعنی در مدت زمان مشخصی هرکس بتواند سکوت کند برنده می‌شود همچنین بازی هایی که نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد را با کودک انجام دهید تا توجهش به بازی باشد و کمتر صحبت کند.

لواف خاطرنشان کرد: حتما باید علت، موقعیت و فردی که باعث می‌شود کودک پرحرفی کند شناسایی شود بعد از آن باید به دنبال راهکار برای رفع آن بگردیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار