شهر بانوی کرامت (س) در سالروز شهادت یاس نبوی پیامبر گرامی اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در سوگ ریحانه رسول الله (ص) دل‌ها غمگین و از چشم‌ها باران اشک جاری است، سنگ‏‌ها در فراق یاس نبوی ندبه می‌خوانند، در غروبی که شاخه ه‏ایش را شکستند.

بیش از هزار و ۴۰۰ سال می‌گذرد از روزی که خانه‌ای در آتش سوخت و یاس نبوی میان در نیم سوخته و دیوار خانه چنان قرار گرفت که هنوز ندای مظلومیتش در همیشه تاریخ به گوش می‌رسد.

قم سوگوار کوثر جاودان رسول خدا(ص)

بانوی بی نشان مزار تو در قلب عاشقان توست. پس از تو تمام یاس‌های زمین، نیلوفری اند. خداحافظ‌ای مادر هستی، خداحافظ‌ای نخستین شهیده راه ولایت.


قم، سوگوار شهادت ریحانه رسول الله

شهر کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) در سالروز شهادت جانسوز بانوی آب و آیینه، حضرت فاطمه زهرا (س)، مملو از دلدادگانی است که از جای جای ایران اسلامی خود را به این بارگاه ملکوتی رسانده اند تا شهادت بانوی بی مزار را به حضرت معصومه (س) تسلیت بگویند.

قم سوگوار کوثر جاودان رسول خدا(ص)

دسته‌های زنجیر زنی و سینه زنی دل‌های خویش را به ضریح حرم مطهر حضرت معصومه (س) گره زده اند و در فراق بانوی بی نشان اشک ماتم می‌ریزند و بر سر و سینه می‌زنند.

قم سوگوار کوثر جاودان رسول خدا(ص)

ایستگاه‌های صلواتی در جای جای شهر برپا شده و هر کس به شکلی عشق و ارادت خود را به ساحت بانوی دو عالم نشان می‌دهند، تمام شهر سیاهپوش عزای یاس نبوی است، آیین‌های عزاداری فاطمیه در جای جای این شهر در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید، بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مذهبی قم با حضور خیل عظیم شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در حال برگزاری است.


بیشتر بخوانید؛اعلام برنامه‌های حرم بانوی کرامت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) 


 

حضرت زهرا (س) با نوع وصیتش ولایت مداری اش را ثابت می‌کند

فخر روحانی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در خصوص ولایت پذیری بانوی آب و آیینه در حمایت از حضرت علی (ع) گفت:حضرت در مسجد خطبه فدکیه را می‌خوانند و در قالب خطبه سعی می‌کنند روشنگری کنند همین طور در عرصه‌های مختلف به صورت مجزا در خانه مهاجر و انصار می‌روند و عهد بیعت پیغمبر را به آنان یادآوری می‌کنند. اما گویا کسی برای شنیدن آمادگی ندارد و لذا فاطمه مادر سادات در عنفوان جوانی به شهادت می‌رسد، تا جایگاه ولایت به درستی برای مردم تبیین شود.

 

او ادامه داد:حضرت زهرا با نوع وصیت ولایت مداری اش را ثابت می‌کند و وصیت می‌کنند نمی‌خواهم کسانی که پای ولایت نایستادند پای تابوت من را بگیرند و برای جسدم نماز بخوانند به همین دلیل پاره تن پیامبر در یک نقطه مخفی و تارک و پنهان در مدینه خاکسپاری می‌شود تا برای مردم تا انتهای حیات بشر معما بشود تا به همه تاریخ ولایت مداری را درس بدهند.

قم سوگوار کوثر جاودان رسول خدا(ص)

این کارشناس مذهبی ادامه داد:آنقدر درد عمیق است که ماجرای خانه نشینی امیرالمومنین (ع)، ماجرای خیانت به امام حسن (ع) حوادث کربلا و حوادث بعد نشان می‌دهد که ولایت، هنوز هم در حاشیه قرار دارد.


چرا بعد از رحلت پیامبر (ص) حضرت زهرا (س) به صراحت و با صدای بلند از وضع موجود شکایت نکردند؟

زیرا نهال اسلام نوپا بود، تازه مسلمانان زیاد بودند، اگر حضرت زهرا مسئله را با صدای بلند عنوان می‌کرد برای تازه مسلمانان این سوال پیش می‌آمد چرا آنقدر زود شخصیت‌های محوری صدر اسلام باهم درافتادند حفظ نهال اسلام مهم‌تر بود.

قم سوگوار کوثر جاودان رسول خدا(ص)


چرا با وجود این که می‌دانستند فاطمه پاره تن رسول خدا است، دست به این اقدام وحشیانه زدند؟ چه می‌شود که ارزش‌های حاکم بر جامعه‌ای تغییر می‌کند؟

بهترین پاسخ به سوال شما خود حضرت زهرا در خطبه فدکیه داده اند، چه چیزی ارزش‌ها رو تغییر می‌دهد بهترین پاسخ را حضرت زهرا داده اند که خار و خاشاک نفاق در جامعه هست منتها به خاطر حیات پیغمبر و آن سیطره‌ای که بر فضای فرهنگی جامعه داشت جرات بروز و آشکار شدن نداشت، اما بعد رحلت پیامبر آرام آرام از پشت کمین گاه‌ها سر بیرون آوردند و اظهار وجود کردند و وقتی دیدند مردم هم بی میلی نشان می‌دهند نسبت به ارزش‌ها، احساس کردند فضا مستعد هست و آن اتفاق ناگوار افتاد.


آشکار شدن مزار بانوی بی نشان در زمان ظهور امام زمان (ع)

او در خصوص پنهان بودن مزار حضرت صدیقه طاهره (س) گفت:یک علت مهم پنهان ماندن آرامگاه حضرت زهرا (س) این است که هنوز رفع ظلم از آن حضرت نشده است، زیرا کسانی که در حق آن حضرت ظلم نمودند و در واقع قاتل آن حضرت هستند هنوز به عنوان صحابی کبار و خلیفة الرسول مورد احترام و اکرام هستند.

قم سوگوار کوثر جاودان رسول خدا(ص)

این کارشناس مذهبی ادامه داد:حضرت فاطمه زهرا (س) در زمان نزدیک به شهادتشان و وصیت آن حضرت به دفن شبانه بدون حضور کسانی که آن مظلومه را آزردند، یک شیو‌های است که آن حضرت برای رسوا نمودن کسانی که مورد غضب پاره تن رسول (ص) قرار گرفتند، انتخاب نمودند.

فخر روحانی گفت:وقتی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند مصداق قد تبین الرشد من الغی است، حقیقت آشکار خواهد شد و آنچه پیامبر (ص) فرموده بود و خداوند امر کرده بود به وسیله فرزند ایشان حاکم خواهد شد و، چون خواست و مشیت الهی در آن زمان محقق می‌شود دیگر دلیلی برای پنهان بودن مزار ایشان نمی‌ماند و پنهان بودن مزار به خاطر اثبات حقانیت است که با ظهور امام زمان (ع) حقانیت اهل بیت (ع) نیز آشکار می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار