تفاوت‌های ۳ روش جراحی چشم که باید قبل عمل آن‌ها را بدانید

روش های لیزیک ، لازاک، و پی آر کی سه عمل متفاوت چشمی است که لازم است قبل از عمل آنها را بشناسید.

تفاوت های 3 روش جراحی چشم که باید قبل عمل آنها را بدانیدمهرداد ضیغمی متخصص چشم پزشکی و بیماری های چشمی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: امروزه هرکس که به عینک زدن عادت نداشته باشد رو به عمل های جراحی می آورد که هریک با دیگری متفاوت است.

او ادامه داد: در جراحی لیزیک ، پس از برداشتن ورقه نازکی از قرنیه، لیزر انجام و پس از انجام لیزر قرنیه به جای خود برگردانده می شود.

این متخصص چشم پزشک گفت: در عمل لازک، اپی تلیوم سطح قرنیه به کمک الکل برداشته و سپس از لیزر اگزایمر استفاده می شودو مجدادا آن ورقه نازک به سر جایش برگرداننده می شود و پس از عمل از لنز تماسی پانسمانی به مدت سه تا چهار روز تا زمان ترمیم مجدد اپی تلیوم استفاده می شود.

او تصریح کرد: در عمل پی.آر .کی  سطح قرنیه به روش مکانیکی برداشته و پس از انجام لیزر اگزایمر از لنز پانسمانی روی سطح قرنیه تا بهبود اپی تلیوم استفاده می شود.

ضیغمی افزود: افرادی که حداقل 19 سال کامل داشته باشند و شماره چشم آنها نزدیک دو سال ثابت مانده باشد و دید آنها با عینک کامل باشد بیماری چشمی یا جسمی که نتایج عمل را محدود کند نداشته باشند می توانند لیزر کنند.

او تصریح کرد: افرادی که قرنیه نازک دارند یا مبتلا به قوز قرنیه هستند نمی توانند جراحی لیزر کنند.

این متخصص بیماری های چشمی گفت: عوامل متعددی مثل مدت ثابت  ماندن شماره چشم قبل از عمل، سن بیمار و میزان عیب انکساری اصلاح شده در احتمال بازگشت تاثیر گذار است.

اپی تلیوم بافت پوششی سطح قرنیه چشم است و در بیرونی ترین قسمت آن قرار دارد.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار