استاندار کردستان گفت: مردم اطمینان داشته باشند که از لحاظ تامین کالا‌های اساسی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و کالا به اندازه کافی در انبار‌ها ذخیره شده و موجود است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار ضمن تقدیر از سپاه پاسداران در حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و گرفتن انتقام خون مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت: حمله انتقام جویانه ایران به پایگاه‌های آمریکا قابل تحسین و پاسخ دندان‌شکنی به این کشور بود.

وی افزود: جای افتخار است که نیرو‌های نظامی کشورمان از جمله سپاه با حمایت مردم توانستند در مقابل اقدام تروریستی استکبار بایستند و اقتدار نظام اسلامی را این چنین به جهانیان نشان دهند.

استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به این اقدام احتمال اینکه آمریکا مقابله به مثل کند وجود دارد، پس باید آمادگی لازم را داشته باشیم هرچند همه دستگاه‌های خدمات‌رسان کاملا آمادگی داشته و جلسه مدیریت بحران استان نیز در زمان مناسب برگزار می‌شود.

مرادنیا سپس با اطیمنان دادن به مردم در خصوص تامین کالا‌های اساسی گفت: مردم استان آرامش داشته باشند چرا که تمام کالا‌های اساسی به اندازه کافی در انبار‌ها موجود است و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ممکن است برخی از شرایط کنونی سوءاستفاده کرده و به احتکار کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم بپردازند، پس مدیران دستگاه‌های مختلف و مردم باید هوشیار بوده و اجازه فعالیت به سودجویان ندهند.

استاندار کردستان بر جدیت دستگاه‌های متولی در بحث کنترل و تنظیم بازار تاکید کرد و یادآور شد: همه باید آمادگی لازم را برای هرگونه اتفاقی داشته و اجازه ندهند افراد سودجو برای مردم مشکل ایجاد کنند.

مرادنیا خبر‌های منشر شده در برخی سایت‌ها مبنی بر بالا بودن قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به قیمت مصوب را تکذیب کرد و افزود: قیمت گوشت قرمز براساس نرخ مصوب بوده و نسبت به میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز از ذخیره بودن و تامین تمام کالا‌های اساسی در انبار‌ها و نبود مشکل در این زمینه خبر داد و گفت: در بحث نطارت و کنترل بر قیمت کالا و صدور احکام، با تعزیرات هماهنگی لازم وجود دارد.

محمد دره‌وزمی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ در حال حاضر پایین‌تر از نرخ مصوب است، اضافه کرد: قیمت گوشت قرمز اکنون در بازار استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی آمار برنج موجود در بازار و انبار‌های استان را ۲ هزار و ۳۰۰ تُن اعلام کرد و افزود: در صورت نیاز به برنج بیشتر، دولت از طریق شرکت‌های لجستیکی مقدار مورد نیاز مردم استان را تامین خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: یک هزار و ۶۰۰ تن شکر، یک هزار و ۲۰۰ تن روغن، ۱۸۰ تن گوشت منجمد و ۲۴ هزار حلقه لاستیک سنگین و سبک در انبار‌های استان وجود دارد.

دره‌وزمی با بیان اینکه نظارت بر بازار با قدرت و دقیق انجام می‌شود، یادآور شد: مردم هرگونه تخلف صنفی اعم از عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی و احتکار را از طریق سامانه ۱۲۴ تماس اطلاع دهند تا در کمترین زمان به آن رسیدگی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم با بیان اینکه در بحث تولید مرغ نه تنها در استان بلکه در کشور نیز مشکلی وجود ندارد، گفت: بیش از ۲ ماه است که مرغ زیر قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

خالد جعفری با اشاره به اینکه امسال جوجه‌ریزی در استان ۱۸ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: ۴۰ درصد از تولید مرغ کردستان در داخل استان مصرف می‌شود و ذخیره‌سازی نیز صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در بخش نهاده‌های دامی هم جدا از ۱۵ هزار تُن ذرت ذخیره بخش خصوصی، ۲۴ هزار تُن موجودی داریم و گوشت قرمز هم مازاد بر نیاز مردم ذخیره شده است.

کارشناس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان هم از ذخیره‌سازی مورد نیاز سوخت در استان و ارائه خدمات در ۷۷ جایگاه عرضه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ هزار کارت سوخت رمزگذاری شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

برچسب ها: استانداری ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.