مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی ۲ ماه گذشته بیش از ۸۰۷ راس دام قاچاق در مرز‌های استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، شهریار حنیفی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در کارگروه تنظیم بازار کردستان گفت: طی ۲ ماه گذشته بیش از ۲ هزار راس دام قاچاق در مرز‌های استان کشف و ضبط شده است.

او افزود: فروش دام‌های قاچاق باید ساماندهی و بر آن نظارت بیشتری صورت بگیرد، براساس مصوب کارگروه هنگ مرزی به عنوان دستگاه کاشف باید دام‌های قاچاق ضبط شده را تا شهر‌های مرزی منتقل کند که این کار انجام نمی‌شود.

حنیفی بیان کرد: برخی دستگاه‌ها بدون نظارت سازمان دامپزشکی دام‌های قاچاق مکشوفه را به مزایده می‌گذارند و به افرادی که خودشان در این مسئله ذی‌نفع هستند، می‌فروشند و عملا مصوباتی که در این زمینه وجود دارد، اجرا نمی‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه گفت: تقاضا برای گوشت قرمز کاهش و تولید افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: گران‌شدن نهاده‌ها از دیگر مشکلاتی است که اگر این رویه بر همین منوال جلو برود احتمالا واحد‌های تولیدی گوشت استان در سال آینده با مشکل مواجه و دچار مشکل تامین گوشت شویم.

حنیفی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز چالش و مشکل در این حوزه، صادرات گوشت قرمز باید به صورتی که مملکت را دچار ضرر نکند آزاد شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: قاچاق ، کشف و ضبط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار