استاندار آذربایجان شرقی خواستار مشارکت خیران در احداث کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: انتظار داریم که خیران عزیز در حوزه احداث کتابخانه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  پورمحمدی  استاندار آذربایجان شرقی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر افزایش نرخ مطالعه و تقویت راه‌های آن، خواستار مشارکت خیران در احداث کتابخانه‌های عمومی و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شد.

 پورمحمدی بر اهمیت تقویت بنیه‌های فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: توجه ویژه به مسائل فرهنگی، باعث تسریع در کار‌های عمرانی و زیرساختی شده و مردم را به آینده امیدوارتر می‌کند.

او با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی و منابع آن‌ها گفت: متاسفانه آمار مربوط به اعضای کتابخانه‌های عمومی و میزان مراجعات مردمی به این مجموعه‌های فرهنگی، خوب نیست و باید برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تلاش کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه باید کتاب‌های خوب و مفید در جامعه معرفی شود، افزود: کتاب، از جمله ضروریات زندگی هر انسانی است که باید نهاد‌های فرهنگی و متولی این حوزه، کتاب‌های مناسب هر قشر را معرفی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی بر اهمیت راه اندازی کتابخانه‌های دیجیتالی اشاره کرد و گفت: درست است که هیچ جایگزینی برای کتاب وجود ندارد، ولی نیاز‌ها و اقتضائات امروز جامعه ایجاب می‌کند که علاوه بر کتاب‌های چاپی، کتاب‌های دیجیتالی نیز تولید شده و مورد استفاده عموم جامعه و به خصوص جوانان قرار گیرد.

پورمحمدی همچنین خواستار مشارکت خیران در احداث کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: انتظار داریم که خیران عزیز در حوزه احداث کتابخانه و گسترش فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

 خدایی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه کتابخانه‌های عمومی این استان در ۴۰ سال اخیر گفت: تعداد این کتابخانه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از چهار برابر شده است.

 خدایی با بیان اینکه ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی به امانت برده می‌شود، افزود: امانت کتاب از کتابخانه‌های عمومی متناسب با جمعیت استان نیست.

هم اکنون ۱۱۴ کتابخانه نهادی و ۳۱ کتابخانه مشارکتی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار